خبرگزاری کار ایران

نفرات برتر جشنواره عکس اعتیاد معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۶

بر این اساس رأی هیئت داوران، علی حامدحق‌دوست، بابک شعبانی و مهدی پورنصر به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی شدند.

ایلنا: نفرات بر‌تر جشنواره عکس اعتیاد در تبریز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه این جشنواره، با تاکید بر لزوم توجه به راهکارهای فرهنگی پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: مصرف سوء مواد مخدر بر بخش‌های مختلف جامعه تاثیرگذار است و پس از درگیری فرد با این معضل، اعتبارات کلانی برای خنثی‌سازی آن باید هزینه شود.

اکبر آرمند افزود: ارائه‌ راهکارهای فرهنگی بهترین شیوه برای مقابله با این پدیده بوده و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی با محوریت آسیب‌های فردی و اجتماعی اعتیاد و آشنا ساختن قشر جوان جامعه با این آسیب‌ها در کاهش اثرات منفی آن بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمنان اسلام و انقلاب در جنگ نرم محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی در این حوزه و مقایسه وضع موجود و وضع مطلوب و شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌ها و همچنین تولید اندیشه‌های جدید و اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی در مبارزه با این بلای خانمانسوز نقش مهمی را ایفا کند.

آرمند با اشاره به اقدامات فرهنگی موثر و راهگشا در این حوزه گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌‌ها، اجرای نمایش‌های مرتبط با موضوع اعتیاد، برپایی نمایشگاههای هنری در جهت آگاه‌سازی نسل جوان با معضل اعتیاد می‌تواند در کاهش آسیب‌های این حوزه موثر باشد.

وی همچنین خواستار تحکیم باورهای دینی در خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از اعتیاد شد.

گفتنی است در این آیین همچنین پس از قرائت بیانیه هیات داوران، «علی حامدحق‌دوست» به عنوان نفر اول، «بابک شعبانی» به عنوان نفر دوم و «مهدی پورنصر» به عنوان نفر سوم جشنواره معرفی شدند.

اکران فیلم «آتش در نیستان» به کارگردانی «مهدی نورزاده» و نقد و بررسی آن نیز از برنامه‌های جنبی این همایش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز