خبرگزاری کار ایران

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به رییس جمهور منتخب پیشنهاد کرد:

تشکیل اتاق فکر در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۸۰

همانگونه که برای نظام، نهادی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت مشورت دادن به رهبری وجود دارد در دولت نیز به چنین مجمعی نیاز داریم تا در این مجمع اولویت‌های کشور بررسی شود و مسائل کلیدی کشور با مشورت گیری از بزرگان و کار‌شناسان مورد تحلیل قرار بگیرد.

ایلنا: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به رییس جمهور منتخب، تشکیل اتاق فکر در دولت را پیشنهاد کرد و گفت: جایگاه مشورتی در دولت ضروری است و همانگونه که برای نظام، نهادی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت مشورت دادن به رهبری وجود دارد در دولت نیز به چنین مجمعی نیاز داریم تا در این مجمع اولویت‌های کشور و حتی اهمیت اولویت‌ها در مقاطع مختلف بررسی شود و مسائل کلیدی کشور با مشورت گیری از بزرگان و کار‌شناسان مورد تحلیل قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت احزاب در کشور گفت: بنا بر اصل قانون اساسی وقوانین مربوط به احزاب هیچ خلاء قانونی در این رابطه نداریم و مشکل اصلی ما در این زمینه به مباحث قانونی مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه از انقلاب تا کنون حزبی نداشته‌ایم که بخواهد قانونمند، مدون و مشخص فعالیت چشم‌گیری داشته باشد و علاوه بر ارائه پیشنهادات و اظهار نظرهای سازنده به پرورش نیروهای کارآمد بپردازد و در رفع مسائل کلیدی کشور نقش مهمی را ایفا کند؛ فقط حزب جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب بود که یک نقش مهم و محوری را ایفا می‌کرد ولی این حزب نیز پس از واقعه هفتم تیر از آن تب و تاب ایستاد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تاکید کرد: مشکل احزاب ما به مفاد قانونی بر‌نمی‌گردد بلکه متاسفانه فعالیت این احزاب به آن شکل چشم‌گیر نبوده است؛ در جامعه‌ای که انتخابات حرف اول را می‌زند لازم است که احزاب و تشکل‌ها فعالیت داشته باشند و بتوانند با تحرک و نقش‌آفرینی خود این پویایی را در جامعه و بین تمامی احزاب نهادینه کنند.

وی فرصت دادن به دولت منتخب جهت رفع مشکلات کشور را مهم برشمرد و ادامه داد: مهلت دادن یک امر نسبی است و نمی‌توان گفت که دقیقا چه زمانی را برای رفع مشکلات می‌توان در نظر گرفت چراکه با مشکلات متعددی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصادی رو به رو هستیم و مشخص است رفع چنین مشکلاتی کارهای مدون و کارشناسانه‌ای را می‌طلبد.

اکرمی به بخشی از مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: تنزل ارزش پول ملی، انفعال و تعطیلی کارخانه‌ها و تولیدی‌ها و افزایش چشم‌گیر واردات و همچنین بیکاری بیش از یك میلیون جوان تحصیل کرده، بخشی از مشکلاتی است که نمی‌توان زمان دقیقی برای رفع آن در نظر گرفت چراکه به اعتقاد من درمان اقتصاد بیمار کشور کار آسانی نیست و تلاش و همت زیادی را می‌طلبد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تثبیت قیمت‌ تا پایان امسال را یک برنامه خوب کوتاه مدت برای رفع مشکلات فعلی اقتصادی خواند و گفت: با تثبیت قیمت‌ها تا پایان امسال می‌توان دغدغه مردم را در این مورد رفع کنیم و دست کم یک آرامشی را در کشور همچون آرامش بعد از انتخابات حاکم کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید آیین نامه‌ای برای قانون کسب‌و کار تنظیم شود، ‌اظهار کرد: با تصویب این آیین‌نامه می‌توان اشتغال و کسب‌و کار را از بخش‌های کوچک‌تر آغاز کرد و با رونق این بخش‌ها راه را برای تولید‌ هموار کرد.

اكرمی ضمن اشاره به اجرای نادرست طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت گذشته، تصریح کرد: در مجلس هشتم این طرح مورد بررسی قرار گرفت و قرار بود با اجرای مرحله‌ای این طرح ۳۰ درصد از درآمد مازاد این طرح صرف حمایت از تولید شود و همچنین قرار بود که به تمامی دهک‌ها پول پرداخت نشود و دهک‌های پایین فقط در نظر گرفته شوند ولی اجرای نادرست آن باعث شد تا کشور امروز با چنین مشکلاتی رو به رو شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علاوه بر عدم رعایت چگونگی پرداخت یارانه‌ها به دهک‌ها شاهد این بودیم که تنها حدود ۳ درصد درآمد مازاد یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یافت و همچنین این درآمد به بخش‌هایی دیگری که از پیش تعیین نشده بود پرداخت شد.

اکرمی به تجربه روحانی در دولت‌های پیشین اشاره کرد و افزود: روحانی شاهد عملکرد دولت‌های سازندگی، ‌اصلاحات و اصولگرایان بوده و با توجه به مسئولیت‌هایی که در این دولت‌ها داشته، تجارب خوبی از نحوه عملکردهای مختلف بدست آورده است.

وی مشورت دولت یازدهم با بزرگان را ضروری دانست و تاکید کرد: روحانی باید بکوشد در دولت خود از تمامی کسانی که همواره به رهبری، نظام و کشور معتقد بوده‌اند استفاده کند و در رفع مشکلات کشور از آنان مشورت بگیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به رییس جمهور منتخب، تشکیل اتاق فکر در دولت را پیشنهاد کرد و گفت: جایگاه مشورتی در دولت ضروری است و همانگونه که برای نظام، نهادی به نام مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت مشورت دادن به رهبری وجود دارد در دولت نیز به چنین مجمعی نیاز داریم تا در این مجمع اولویت‌های کشور و حتی اهمیت اولویت‌ها در مقاطع مختلف بررسی شود و مسائل کلیدی کشور با مشورت گیری از بزرگان و کار‌شناسان مورد تحلیل قرار بگیرد.

اکرمی در پایان تاکید کرد: اگر همه به وظایف خود طبق قانون و مسئولیت‌ها خود عمل کنند بدون شک دولت نیز در رفع مشکلات کشور راحت‌تر می‌تواند عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز