خبرگزاری کار ایران

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان البرز:

از كارآفرینان برتر استان البرز تقدیر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۰۳

در جشنواره‌ای از ۹ کارآفرین بر‌تر استان البرز تجلیل می‌شود که در این میان ۶ نفر از حوزه صنعت، دو نفر از حوزه کشاورزی و یک نفر از حوزه خدمات است.

ایلنا: علی ایمانی، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان البرز، از برگزاری هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان بر‌تر استان البرز در روز دوشنبه ۱۷ تیرماه سال جاری با حضور مسئولان استان و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی در محل سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج علی ایمانی با اعلام این خبر افزود: در هشتمین جشنواره امتنان از کارآفرینان بر‌تر استان از کار آفرینان برگزیده استان البرز در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در این جشنواره از ۹ کارآفرین بر‌تر استان البرز تجلیل می‌گردد که در این میان ۶ نفرازحوزه صنعت، دو نفر از حوزه کشاورزی و یک نفر از حوزه خدمات است.

ایمانی در زمینه فرآیند ثبت نام کارآفرینان استان توضیحاتی ارائه داده و افزود: فرآیند ثبت نام کارآفرینان بر‌تر از طریق سامانه اینترنتی www. karafarinanebartar. ir از ابتدای اسفند ماه سال ۱۳۹۱ و تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری انجام پذیرفت و در همین راستا ۵۱۶ نفر از کارآفرینان استان ثبت نام نمودند که از این تعداد ۹۲ نفر آنان از بخش کشاورزی، ۶۴ نفر از بخش خدمات و ۳۶۰ نفرآنان از بخش صنعت بوده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی در زمینه داوری و انتخاب طرح‌های کارآفرینان خاطر نشان کرد: پس از داوری طرح‌ها از طریق سامانه کارآفرینان بر‌تر، از پانزدهم اردیبهشت سال جاری، داوران مرحله استانی در گروه‌های سه نفره از بیش از ۲۰ طرح کارآفرینی که حائز شرایط بودند بازدید به عمل آورده و عملکرد آنان را مورد ارزیابی قرار دادند و از میان طرح‌های بررسی شده ۹ کارافرین به مرحله نهایی جشنواره معرفی شدند.

ایمانی در خصوص ملاک انتخاب بر‌ترین‌ها اظهار داشت: مهم‌ترین معیار هیات داوران عبارتند از ۱- نوآوری و اختراعات، اقدامات نو آورانه در جهت کسب بازار، کیفیت خدمات و محصولات، استفاده از فناوری‌های جدید ۲- خطر پذیری شامل ضریب خطرپذیری مالی، روانی و اجتماعی ۳- آینده نگری شامل تدوین برنامه استراتژیک بازار و منابع انسانی۴- اشتغال زایی شامل تعداد اشتغال ایجاد شده، بکارگیری نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده ۵- منطقه جغرافیایی مانند مناطق برخوردا، کم برخوردار یا محروم ۶-سنجش اقتصاد مقاومتی و کاهش نیاز به واردات و وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی و ریالی۷- لوح و نشان‌های دریافتی و اخذ برند استانداردهای کیفیت و محیط زیست، ملی و بین المللی.

وی هدف از برگزاری جشنواره‌های امتنان از کارآفرینان بر‌تر را کشف و بهره گیری مطلوب از طرح‌های نهفته کارآفرینی، ارتقا نقش کارآفرینان در توسعه و اعتلای جامعه، افزایش سرانه ثروت ملی، توسعه و ترویج فرهنگ اندیشیدن، ارزش آفرینی و کارآفرینی اعلام کرد.

وی در مورد راهیابی کارآفرینان بر‌تر استانی به مرحله کشوری و ملی در پایان یاد آور شد: هر ساله ادارات کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان‌ها درهربخش صنعت، خدمات و کشاورزی یک نفر را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌کنند تا داوران مرحله ملی با توجه به شاخص‌های موجود از بین معرفی شدگان استان‌ها تعدادی را به عنوان کارآفرینان بر‌تر ملی انتخاب نمایند و ما امیدواریم امسال نیز مانند سنوات گذشته نماینده‌ای در مرحله ملی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز