خبرگزاری کار ایران

کارگاه هنرمند هندی در بازار تئاتر کودک و نوجوان

کد خبر : ۸۵۵۵۱

کارگاه تخصصی «نیاز و کاربردهای فانتزی در نمایشهای ویژه کودکان و نوجوانان» صبح یکشنبه (9 تیر) همزمان با بازار تئاتر کودک و نوجوان با حضور «آشیش كومار گاش» از هند برگزار شد.

ایلنا: کارگاه تخصصی «نیاز و کاربردهای فانتزی در نمایشهای ویژه کودکان و نوجوانان» با حضور جمعی از علاقه‌مندان و هنرجویان در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «آشیش كومار گاش» در این کارگاه از هنرجویان حاضر خواست بر اساس تخیل و ذهنیت خود یک حیوان را بر روی کاغذ ترسیم کنند که تاکنون دیده نشده باشد.

وی تاکید کرد: در این فعالیت، طراحی به هیچ عنوان مهم نیست و تنها ذهنیت و تخیل هنرجویان اهمیت دارد.

این هنرمند هندی هم‌زمان با تماشای طراحی هنرجویان، گفت: اگر توجه داشته باشید هر اندازه طراحی شما تخیلی باشد باز هم برگرفته از تمام چیزهایی است که تاکنون در اطراف خود دیده‌اید.

«آشیش كومار گاش» در ادامه از هنرجویان خواست برای حیوان طراحی شده خود نام و شخصیت تعریف کنند و تا جایی که می‌توانند رفتارها و کنش‌های این حیوان تخیلی را بازگویند.

نماینده اسیتژ کشور هند سپس به هنرجویان پیشنهاد داد دو به دو با شخصیت حیوان طراحی شده خود به تعامل بپردازند. وی گفت: سعی کنید به شخصیتی را که براساس آن طراحی کردید نزدیک شوید. این نزدیکی به هر شکلی می‌تواند رخ دهد و راه آن را براساس رفتار موجودات تخیلی‌تان بیابید. اگر فکر می کنید این نزدیکی نیاز به بازی و حرکت دارد نیز می‌توانید در کنار گفتار از حرکت نیز استفاده کنید.

بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار «امروز، کودکی را به تئاتر ببریم» تا 12 تیرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز