خبرگزاری کار ایران

وابسته نظامی ایران در مسکو:

حضور بیگانگان در خزرعامل تشنج است

کد خبر : ۸۵۴۹۸

دو كشور ایران و روسیه می خواهند كه كشورهای حوزه دریای خزر بدون دخالت قدرتهای خارجی امنیت این دریا را تامین كنند و حضور بیگانگان در این دریا را عامل تشنج و تفرقه افكنی می دانند.

سرهنگ سلیمان عادلی با اشاره به حضور ناو گروه نیروی دریایی ارتش بندر آستراخان گفت: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور می یابد و این اقدام با هدف تحكیم روابط دریایی بین دو كشور و گسترش صلح و دوستی در آبهای دریای خزر در روسیه انجام می گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی سرهنگ سلیمان عادلی وابسته نظامی سفارت كشورمان در روسیه گفت: ناوگروه ایرانی كه در بندر آستراخان روسیه حضور یافت، حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای كشور فدراسیون روسیه و دیگر كشورهای دریای خزر است.

عادلی افزود: این ناوگروه از دو ناو جوشن و پیكان تشكیل شده است و به مدت چهار روز در بندر آستراخان روسیه حضور خواهد داشت.

ناوگان دریایی ایران برای نخستین بار امروز در آبهای رودخانه ولگا حضور یافته و در یك دیدار غیر رسمی با گذر از زیر پل متحرك واقع بر روی این رودخانه به سمت شهر بندری آستراخان روسیه حركت كرد.

وی اضافه كرد: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور می یابد و این اقدام با هدف تحكیم روابط دریایی بین دو كشور و گسترش صلح و دوستی در آبهای دریای خزر در روسیه انجام می گیرد.

وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: پرسنل ایرانی با همتایان روسی خود به تبادل تجربیات و تبادل نظر در باره همكاریهای دوجانبه می پردازند.

عادلی، حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو كشور دانست.

وی افزود: دو كشور ایران و روسیه می خواهند كه كشورهای حوزه دریای خزر بدون دخالت قدرتهای خارجی امنیت این دریا را تامین كنند و حضور بیگانگان در این دریا را عامل تشنج و تفرقه افكنی می دانند.

وابسته نظامی كشورمان در روسیه با بیان این كه دو كشور سیاست های امنیتی مشتركی را برای دریای خزر دارند، اظهار داشت: تهران و مسكو، دریای خزر را دریای صلح و دوستی و تقویت پیوندهای همكاری می دانند.

یگان نظامی منطقه نظامی جنوب روسیه با توجه به نزدیك شدن دو ناوچه موشك انداز ایرانی پیكان و جوشن، پل متحرك روی رودخانه ولگا را برداشته و مسیر را برای عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز كردند.

ناو روسی ولگودونسك متعلق به ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر ناوهای ایرانی را همراهی می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز