خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی شهردار تهران خبر داد:

بررسی طرح «ساماندهی بازار تهران» در سازمان میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۹۶

ضوابط ساخت و ساز در بازار تهران نیاز به هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دارد و از این رو این ضوابط پس از تهیه توسط شهرداری منطقه ۱۲ به سازمان میراث فرهنگی منتقل شده است.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرح ساماندهی بازار تهران توسط شهرداری تهیه شده است، گفت: این طرح به سازمان میراث فرهنگی ارائه شده و هم اکنون پیگیری‌های لازم در کمیته فنی این سازمان در حال انجام است تا پس از تصویب اجرایی شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا جاوید با اشاره به طرح ساماندهی بازار تهران به عنوان یکی از طرح‌های موضعی، اظهار کرد: ساماندهی محور بازار تهران به عنوان یکی از بافت‌های قدیمی و مهم تهران در طرح تفصیلی تهران پیش بینی شده و مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: بازار تهران از جمله محورهای با اهمیت شهر در طرح تفصیلی تهران است که به همین دلیل تمهیدات خاصی برای آن پیش بینی شده است.

جاوید با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه تصریح کرد: ضوابط ساخت و ساز در بازار تهران نیاز به هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری دارد و از این رو این ضوابط پس از تهیه توسط شهرداری منطقه ۱۲ به سازمان میراث فرهنگی منتقل شده است.

وی افزود: هم‌اکنون پیگیری‌های لازم در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است تا پس از تصویب زمینه اجرای آن فراهم شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به شاخص‌های طرح ساماندهی بازار تهران، خاطرنشان کرد: دراین طرح ضوابط ساخت و ساز در بازار و محدوده اطراف آن اشاره شده است و چگونگی توده گذاری احداث بنا و حداکثر ارتفاع ساختمان‌ها و نوع کاربری‌های مجاز آن می‌پردازد.

جاوید در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی بازار تهران به عنوان یکی دیگر از طرح‌های موضعی نیز گفت: این طرح نیز آماده و نهایی شده است و در زمان مقرر اجرایی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز