خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان خراسان رضوی:

مخالفت تامین اجتماعی با تسهیل قانون مشاغل سخت و زیان آور

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۴

چکیده: «مجلس شورای اسلامی با همکاری کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در صدد است تا قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور را به نفع کارگران تغییر دهد/ به موجب این تغییر کارگران مشول می توانند در فاصله سال 20‌ام تا 25‌ام فعالیت خود بازنشسته شوند».

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان رضوی خواستار پایبندی سازمان تامین اجتماعی به مصوبات مجلس شورای اسلامی شد و همکاری این سازمان در خصوص اجرای قوانین شد.

رحمت‌الـله پور موسی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: مجلس شورای اسلامی در ابتدای سال جاری تصمیم گرفت تا به نفع کارگریان درقانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور تغییراتی اعمال کند.

این مقام کارگری گفت: این تغییر ابتدا در قالب طرح پیشنهادی نمایندگان کمسیون اجتماعی مجلس هشتم و با مشارکت کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در مجلس وقت مطرح شد و سرانجام در دستور کار مجلس نهم قرارگرفت.

وی گفت: باوجود موافقت اعضای کمسیون اجتماعی، نمایندگان حاضر دصحن و حتی نظرمثبت استعلام به عمل آمده از اداره تطبیق قوانین مجلس، سازمان تامین اجتماعی با این مسئله مخالفت می کند.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی گفت: به موجب این تغییر دیگر شرط بازنشستگی پیش ار موعد کارگران داشتن 7300 روز سابقه کاری در مشاغل سخت و زیان آور است.

این مقام کارگری افزود: با این تغییر دیگر کارگران مشمول دیگر می‌توانند هرزمان که سابقه اشتغال آنها در مشاغل سخت و زیان آوربه 7300 روز رسید درخواست بازنشستگی کنند.

پورموسی یادآور شد: به موجب قانون قبلی کارگران برای استفاده از بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور باید در شغل سخت و زیان آور دارای 20 سال سابقه کاری متوالی و یا 25 سال سابقه کاری متناوب می‌بودند.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی گفت: بر این اساس تا پیش از تغییر قانون چنانچه کارگری مدت 10 روز از یک سال و یا 45 روز از 20 سال کار را غایب می‌بود، می‌بایست برای بازنشستگی پیش از موعد حداقل 25 سال متناوب در شغل سخت و زیان آور کار کند.

وی بابیان اینکه به موجب این تغییر کارگران مشمول می توانند در فاصله سال 20 ام تا 25 ام فعالیت خود بازنشسته شوند، گفت: سازمان تامین اجتماعی با این رویه باعث شده است تا کارگران مشمول بی‌دلیل پنج سال دیرتر بازنشسته شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز