خبرگزاری کار ایران

رئیس صندوق مهر رضا (ع) رودبار اعلام کرد:

صندوق مهر رضا (ع)به کارگران 1.5 میلیون تومان وام خرید کالای ایرانی اعطا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۶

یا مشاغلی که با تلاش کار‌شناسان صندوق و همکاری سازمانهایی نظیر فنی و حرفه‌ای و کشاورزی و با مطالعه و بررسی سبد مشاغل شهرستان، ظرفیت سازی، آموزش داده شده و با ایجاد آن در روستا‌ها این رقم افزایش خواهد یافت

ایلنا: رئیس صندوق مهر رضا (ع) رودبار، اولویت این صندوق در سال جاری را حمایت مالی از طرح‌های بیکاران مستقر در روستاهای این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گیلان، زهرا ساغری در جریان بازدید از طرح های اشتغال زایی ایجاد شده توسط صندوق مهر رضا (ع) رودبار، اظهار کرد:صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا (ع) تاکنون آثار و برکات بسیار مطلوبی را برای مردم شریف این شهرستان به خصوص قشر مستضعف و بیکاران جویای کار داشته است.

وی ادامه داد: درپرتو الطاف الهی توانایی درخشش در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با ارائه خدمات تسهیلاتی را داراست و خدمت گذاری به جوانان بیکار و مردم نیازمند در شهرستان با نگاه خاص به مناطق محروم روستایی و تثبیت فعالیت ها دو هدف عمده و برنامه ای اساسی در راستای ماموریت این صندوق در سال جاری است.

این مسئول، خاطر نشان کرد: 60 درصداعتبار تخصیصی صندوق شهرستان رودبار در 6 ماهه اول سال 1392, قابل پرداخت به طرحهای خوداشتغالی با سقف سرانه 150 میلیون ریال است.

به گفته ساغری، در سال جاری حمایت مالی از طرحهای بیکاران مستقر در روستاها در برنامه این صندوق قراردارد تا با ایجاد زمینه اشتغال جوانان روستایی، از مهاجرت روستائیان به شهرها کاسته شود.

وی اذعان کرد:40 درصد اعتبارات تخصیصی برای مناطق روستایی با الویت روستاهای محروم و کمتر برخوردار مطابق با سیاستگذاری و برنامه های اشتغال زایی ویژه این مناطق در نظر گرفته وپرداخت های روستایی با رعایت تسهیم اعتبار فوق انجام خواهد شد.

رئیس صندوق مهر رضا (ع) رودبار، یاد آور شد: از ابتدای تاسیس صندوق در این شهرستان تا کنون مبلغ 31 میلیارد ریال به روستاها پرداخت شده است.

ساغری ابراز کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت مالی از طرحها و مشاغلی که در حال حاضر در روستاها وجود داشته ویا مشاغلی که با تلاش کارشناسان صندوق و همکاری سازمانهایی نظیر فنی و حرفه ای و کشاورزی و با مطالعه و بررسی سبد مشاغل شهرستان، ظرفیت سازی، آموزش داده شده و با ایجاد آن در روستاها این رقم افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت: در راستای تسریع فرایند خدمت رسانی صندوق مهر امام رضا (ع) و به منظور کاهش مدت زمان پرداخت تسهیلات به متقاضیان صندوق این شهرستان به سیستم نرم افزاری جامع نگین متصل خواهد شد که آن نیز زمینه‌ساز روان‌سازی جذب منابع می‌باشد واین صندوق را یک گام عملیاتی دیگر بسوی آرمانهای خدمت‌رسانی خود در جهت ایجاد اشتغال و تکریم متقاضیان و مشتریان نزدیک‌تر خواهد کرد.

این مسئول، تصریح کرد: صندوق مهر امام‌رضا (ع) طرح کارت اعتباری قرض‌الحسنه را برای نخستین‌بار در دنیا ساماندهی کرده و، این طرح آزمایشی در 9 استان کشور صورت می گیرد و مشمولان از جمله کارگران می‌توانند تا سقف 1.5‌میلیون تومان برای خرید کالاهای ایرانی استفاده کنند.

ساغری در پایان، تاکید کرد خوشبختانه این طرح در صندوق شهرستان رودبار نیز در دست اقدام می باشد و کارخانه ها و شرکتهای متقاضی و واجد شرایط از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز