خبرگزاری کار ایران

تخریب فضای سبزدر شهر تبریز متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۰۶

در سال‌های اخیر شاهد از بین رفتن درختان تنومند، قطور و با ارزش و نیز تخریب فضای سبز در داخل تبریز بوده‌ایم و باید بگوییم قطع اشجار، تخریب پارک‌ها و فضای سبز با رسالت حفظ محیط زیست و هوای سالم همخوانی ندارد.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از مخالفت این سازمان با هرگونه تغییر کاربری و تخریب فضای سبز در کلان شهر تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب تبریز که همزمان با هفته قوه قضائیه صورت گرفته بود با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بخش اجرایی کشاورزی، خواستار ممانعت و همراهی همگانی جهت تغییر کاربری و تخریب فضای سبز در داخل شهرهای بزرگ همچون تبریز شد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد از بین رفتن درختان تنومند، قطور و با ارزش و نیز تخریب فضای سبز در داخل تبریز بوده‌ایم و بایستی بگوییم قطع اشجار، تخریب پارک‌ها و فضای سبز با رسالت حفظ محیط زیست و هوای سالم همخوانی ندارد.

وی با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به ویژه دادستان تبریز در خصوص حفظ کاربری کشاورزی افزود: در حال حاضر و در کمال تعجب بحث‌هایی بر سر تغییرکاربری و فروش برخی پارک‌ها مطرح شده است که از همین جا از شورای اسلامی شهر می‌خواهیم حفاظت فضاهای سبز و پارک‌ها را اصل دانسته و در برابر این اقدامات موضع جدی بگیرند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه نباید اجازه داد کوچک‌ترین آسیبی به پارک‌ها و فضای سبز شهر‌ها وارد شود گفت: این پارک‌ها نباید فروخته شود یا تغییر کاربری پیدا کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری مبنی بر حفظ فضاهای سبز حاشیه شهرهای بزرگ، خواستار رسیدگی مسئولان قضایی در این خصوص شد و افزود: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی همواره مخالفت خود را با این گونه اقدامات اعلام داشته و اجازه نخواهد داد از جانب این سازمان خللی بر محیط زیست وارد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز