خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز قلم؛

آثار خوشنویسان مطرح کشور به نمایش درمی‌آید

کد خبر : ۸۵۳۵۵

بنیاد رودکی به برگزاری نمایشگاهی از منتخب آثار و وسایل نوشتاری استادان بزرگ خوشنویسی معاصر ایران می‌پردازد.

ایلنا: حسین سیفی(مدیرعامل بنیاد رودکی) درخصوص نمایشگاه آثار خوشنویسان مطرح تصریح کرد: نمایشگاهی که در حال حاضر بنیاد رودکی تصمیم به برگزاری آن دارد، منتخبی از آثار و وسایل نوشتاری استادان بزرگ خوشنویسی معاصر ایران است.
به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد رودکی، وی در پاسخ به اینکه وجه تمایز این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های خوشنویسی چیست، اظهار داشت: در این نمایشگاه ضمن نمایش منتخبی از آثار ۲۶ هنرمند بزرگ خوشنویسی، ابزار و وسایل این اساتید در داخل وی‌ترین نمایش داده می‌شوند که علاوه بر جذابیت‌های بصری برای بازدیدکننده از جنبه‌های پژوهشی و آموزشی نیز برخوردار است.
مدیرعامل بنیاد رودکی اذعان داشت: در این نمایشگاه آثار اساتیدی نظیر سید حسن می‌رخانی، سید حسین می‌رخانی، مرحوم عربشاهی، مرحوم محصص، غلامحسین امیر خانی، جلیل رسولی، علی شیرازی، ساعتچی، ملک‌زاده، کابلی، عبدالصمد صمدی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
سیفی ادامه داد: اختلاف تراش قلم اساتید و نتیجه‌های مختلفی که بر روی آثارشان دارد می‌تواند در امر آموزش بسیار راهگشا باشد.
این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر موارد فوق، عناصر تشکیل دهنده ابزار نوشتاری و نمونه انواع کاغذ‌ها از دوره صفویه را به نمایش می‌گذاریم تا بازدیدکنندگان با ابزار و وسایل خوشنویسی در گذشته آشنا شوند.
وی افزود: از آنجایی که نماشگاه مذکور به مناسبت روز قلم برگزار می‌شود، سعی کردیم در کنار نمایش آثار ارزشمند اساتید، ابزار نوشتاری هر یک از آن‌ها را نیز به نمایش بگذاریم.
سیفی خاطرنشان کرد: برپایی این نمایشگاه شروعی برای فعالیت‌های بزرگ‌تر در این زمینه تلقی می‌شود زیرا برای نخستین بار است که می‌توان قلم و سایر ابزار اساتید مختلف را با یکدیگر مقایسه کرد.
بنیاد رودکی نمایشگاه منتخبی از آثار و وسایل نوشتاری اساتید بزرگ خوشنویس معاصر ایران را به مناسبت روز قلم از ۱۵ تا ۱۹ تیرماه در لابی تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۹ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز