خبرگزاری کار ایران

رونمایی از نامه شمس و مولانا در بنیاد شمس

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۴

همزمان با رونمایی «نامه شمس و مولانا» در چهاردهمین ماه گفتار بنیاد شمس، نی نامه مولانا یعقوب چرخی بررسی می‌شود.

ایلنا: چهاردهمین ماه‌گفتار بنیاد شمس تبریزی و مولانا با سخنرانی سرور مولایی پژوهشگر محقق ادب فارسی و استاد ادبیات دانشگاه‌های ایران و افغانستان، همراه با رونمایی «نامه شمس و مولانا» دهم تیرماه جاری در تالار شمس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد شمس تبریزی و مولانا، بررسی نی نامه مولانا یعقوب چرخی موضوع سخنرانی محمد سرورمولایی است. سرور مولایی رییس سابق دانشگاه بامیان و مدرس دانشگاه‌های ایران است؛ در کارنامهٔ حرفه‌یی او ترجمه و تصحیح کتاب‌های دیوان دیوان بیدل، غزلیات (مجموعه ۳ جلدی)، دهخدا: مرغ سحر در شب تار (مجموعه مقاله)، خواجگان چشت (سیر الاقطاب)، طبقات الصوفیه، سراج التواریخ و... ماندگار شده‌است.

همچنین در این نشست نخستین شماره از مجله «نامه شمس و مولانا» که به همت بنیاد شمس تبریزی و مولانا به چاپ رسیده است توسط حجت اله ایوبی مدیر عامل بنیاد شمس و اتحادیهٔ فرهنگی هنری فارسی زبانان رونمایی می‌شود.

این نشست روز دوشنبه دهم تیر ماه ساعت ۱۷ در محل بنیاد شمس، واقع در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ برپا می‌شود.

مجموعه نشست‌های «شمس در آینه مولانا» هر ماه از سوی بنیاد شمس تبریزی، میزبان شمس‌پژوهان و مولوی‌شناسان نامدار ایرانی و خارجی است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز