خبرگزاری کار ایران

بازتاب نگاه زنانه بر دیوارهای گالری ایده

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۳۹

گالری «ایده» این روز‌ها میزبان نمایشگاه عکس گروهی با عنوان «بازتاب» است؛ این آثار که به نمایشگاه‌گردانی لیلا بندانی گردآوری شده، در جستجوی بازتاب جهان پیرامونی از نگاه ۱۲ هنرمند زن است.

ایلنا: نمایشگاه عکس گروهی «بازتاب» با آثاری از ۱۲ عکاس زن در گالری «ایده» برپا است. در این نمایشگاه، آثار لاله آقایانی، مهتاب اخلاقی، هاله حاتمیان، سعیده حیدری نامی، زهرا خادمی، ساناز دائمی، ریحانه شاهبازی، الهه علیرضایی، محیا کامیابی، سمانه کردبچه، مژگان محسنی و لیلا محمدی‌پور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایده؛ در این نمایشگاه مفهومی دیدگاه زنانه این عکاسان در مورد کانسبت بازتاب به وسیله نگاه به جهان اطراف و انعکاس مفاهیم بصری برای بیان این ایده مورد مطالعه قرار گرفته است.

بازتاب به عنوان مفهومی که دنیای فلسفه و علم هر دو در پی کشف آن هستند در این نمایشگاه به عنوان موضوع مدنظر قرار گرفته و این ۱۲ عکاس زن از دریچه نگاه خود با بیان بصری، دیدگا‌هایشان را در قالبی زیبا‌شناسانه ارائه داده‌اند. با مطالعه آثار این نمایشگاه می‌توان نگاه زنانه را در آثار نمایشگاه «بازتاب» مورد مطالعه قرار داد و حتی بر اساس این نگاه به تحلیل‌های هنری که بر آثار زنانه در تاریخ هنر صورت گرفته به بیان مفهومی آثار این نمایشگاه پرداخت. بی‌نظمی و اغتشاش در چیدمان‌های درونی آثار، نگاه به می‌رایی در اثر هنری، شاعرانگی و توجه به احساس نوستالژیک موضوعاتی هستند که در تمامی آثار این نمایشگاه قابل مشاهده است.

المان‌هایی به تصویر در آماده در آثار نمایشگاه «بازتاب» را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، توجه به محیط زیست، ارائه فرم‌های زیبا‌شناسانه از طبیعت و آثار مفهومی که جملگی بازتاب را در قالب‌های بصری ارائه کرده‌اند. به تصویر کشیدن محیط زیست و تخریب آن بر اساس نشانه‌های باقی مانده انسانی، انعکاس طبیعت بیجان در آب، بازتاب جهان از درون حباب، چیدمانی از طبیعت برای بازتاب نابودی منابع طبیعی، به تصویر کشیدن گوشی تلفن برای ارائه مفهوم بازتاب یک رابطه انسانی، چیدمان لوازم آشپزخانه و دست‌های تمناگر زنانه به عنوان نگاهی انتقادی به بازتاب نگاه مردسالارانه و... موضوعات آثار این نمایشگاه هستند. جملگی این موارد نوعی ارتباط را در آثار نشان می‌دهد که با نگاه دقیق به آن‌ها می‌توان به بازتاب بسیاری از رفتار‌ها و سوالات ذهنی مخاطب در برابر اثر رسید.

به طور کلی این نمایشگاه موضوعی، بازتاب جهان پیرامونی را در قاب تصویر از دریچه نگاه این زنان هنرمند به نمایش گذاشته است و علاقمندان برای بازدید از آثار نمایشگاه عکس «بازتاب» می‌توانند تا ۱۳ تیرماه همه روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به گالری ایده واقع در کریمخان زند، خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره ۲۶ مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز