خبرگزاری کار ایران

کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان با راه اندازی تعاونی‌های خود اشتغالی

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۱۸

تشویق خانواده زندانیان به تشکیل تعاونی و تغییر نگرش در آن‌ها برای ایجاد شرایط خود اشتغالی کار سختی بود که با کمک مددکاران سازمان موفق به انجام آن شدیم.

ایلنا: معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی تعاونی‌های خود اشتغالی برای خانواده زندانیان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رمضان لطفی با اعلام این خبر گفت: طبق توافق با انجمن حمایت زندانیان مرکز، قرار است که برای کاهش آسیب در خانواده زندانیان و ایجاد اشتغال مداوم برای آنان، تعاونی‌های خود اشتغالی با همکاری شهرداری تهران راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: البته تشویق خانواده زندانیان به تشکیل تعاونی و تغییر نگرش در آن‌ها برای ایجاد شرایط خود اشتغالی کار سختی بود که با کمک مددکاران سازمان موفق به انجام آن شدیم.

وی با اعلام اینکه با کمک انجمن حمایت زندانیان مرکز و ارایه فراخوان در زندان‌ها ۱۰۰ نفر برای تشکیل تعاونی مراجعه کردند یادآور شد: خوشبختانه غالب این افراد انگیزه بالایی برای کسب درآمد و اشتغال داشتند و ما سعی کردیم با هدایت آن‌ها به حرفه‌های مشترک، شرایط را برای تشکیل تعاونی‌ها مهیا کنیم.

لطفی با اشاره به گستردگی مکان زندگی این افراد تصریح کرد: برای ارایه خدمات بهتر به خانواده زندانیان ۴منطقه نزدیک به محل سکونتشان را به عنوان مراکز استقرار و پایلوت در نظر گرفتیم.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: افراد مراجعه کننده در ۶ تعاونی و ۳ حوزه کاری خیاطی، آشپزی و بسته‌بندی و توزیع صنایع غذایی سازماندهی شدند.

لطفی یادآورشد: همچنین برای ارتقای سطح فعالیت‌های این افراد با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی دوره‌های حرفه اموزی و کسب مهارت با ارایه مدرک برای این ۱۰۰نفردر حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: قرار است این تعاونی‌ها با کمک مدیریت شهری به بازارچه‌های فروش وصل شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز