خبرگزاری کار ایران

سفیر اندونزی در بازدید ازکارخانه فرآوری مایه قند خرما در تبریز:

امید است همکاری بین دو کشور در دولت جدید نیز گسترش یابد

کد خبر : ۸۵۲۱۷

برای ایجاد بیشترین ارزش افزوده در بخش کشاورزی راهی نیست جز اینکه در راه توسعه صنایع تبدیلی قدم برداشته شود.

ایلنا: سفیراندونزی گفت: این شهر از مراکز مهم تجاری ایران است که به سرعت در حال رشد بوده و در این راستا یکی از اهداف ما، گسترش رابطه دو کشور از رهگذر آگاهی از توانمندی‌های منطقه آذربایجان شرقی در زمینه گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیان ویرنگ جوریت در بازدید از کارخانه فرآوری مایه قند خرما در تبریز با اشاره به اینکه ایران از کشورهای غنی در حوزه منابع نفت و گاز به شمار آمده و در مقابل، اندونزی نیز دارای ظرفیت‌های وسیع کشاورزی است که این دو ظرفیت متقابل، می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از یک فرصت مبادلاتی مهم بین دو کشور مطرح شود گفت: تبیین قابلیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دو کشور در بین آحاد مردم امری ضروری است.

وی با بیان اینکه ملت و دولت اندونزی، همواره ایران را به عنوان دوستی دیرینه می‌شناسند، افزود: شاهد این مدعا، خرید نفت ایران توسط اندونزی در دوره‌های مختلف اعمال تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است و با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری به ملت و دولت ایران، امیدواریم فضاهای مشترک تعامل و همکاری بین دو کشور، در دولت جدید نیز گسترش یابد.

مدیرعامل این کارخانه نیز در این بازدید با اشاره به ضد سرطان بودن تولیدات این کارخانه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد، قابلیت تولید انرژی مضاعف در ورزشکاران، کنترل کننده فشار خون و میزان ضربان قلب، دارای مواد معدنی پتاسیم، منیزیم و کلسیم به مقدار کافی، قابل حل در مایعات با دمای پایین، کاملاً طبیعی و عاری از هر گونه مواد افزودنی و افزایش شیردهی مادران به طور چشمگیر مایع قندخرما گفت: برای ایجاد بیشترین ارزش افزوده در بخش کشاورزی راهی نیست جز اینکه در راه توسعه صنایع تبدیلی قدم برداشته شود.

سعید اورندی، با تاکید به این مطلب گه در آذربایجان شرقی در موقع فرآوری محصول که عمدتاً به فصل سردسال ختم می‌شود ادامه داد: به دلیل سردسیری منطقه نیازی به پرداخت هزینه سردخانه نبوده و نزدیکی به بازارهای اروپا، آسیای میانه، ترکیه و عراق نیز در بالا بردن توجیه اقتصادی آن نقش فراوان دارد.

وی بابیان اینکه هم اینک یک میلیون تن خرما درکشور استحصال می‌شود گفت: با افزایش ظرفیت این کارخانه می‌توان سالانه ۳۵ هزارتن خرمای درجه۳ و۴ را به قند مایع خرما، کنسانتره خرما، بلوک مکمل خوراک دام مخصوص گاوهای شیری، پرواری، گوسفند وبز و همچنین بلوک مکمل خوراک اسب تبدیل نمود.

سعید اورندی، افزود: خرما اگر چه محصول تولیدی آذربایجان شرقی نمی‌باشد ولی با طرح مطالعاتی کار‌شناسان وهمت سرمایه گذاران استان، با ایجاد بزرگ‌ترین واحد فرآوری خرمای دنیا از دور ریخته شدن خرمای درجه سه و چهار در استانهای جنوبی کشور ممانعت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز