خبرگزاری کار ایران

مرثیه‌ای برای برزیل فوتبال ایران؛

صنعت نفت آبادان و دایه‌های مهربان‌تر از مادر!

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۶

برای مردم آبادان، صنعت نفت تنها یک تیم نیست، بلکه یک مکتب خاص است. این تیم یک عشق ازلی و ابدی است که تمام رویاهای خود را در آن جستجو می‌کنند.

سقوط تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به لیگ یک اتفاق تلخ و دردآوری برای فوتبال ایران بود چراکه این تیم ریشه‌دار و قدیمی، با هواداران خونگرم و پرشوری که دارد، سبک خاصی در فوتبال ایران داشته و همواره بازیکنان سطح بالایی را به تیم ملی معرفی کرده اما این اتفاق برای مردم شهرآبادان چیزی شبیه به فاجعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آبادان یکی از شهرهای محروم ایران است که در چند دهه اخیر توجه خاصی به آن نشده و امکانات رفاهی چندانی در این شهر وجود ندارد. جنگ تحمیلی 8 ساله در این منطقه خرابی‌های زیادی را به بار آورد که هنوز سایه شوم خود را از سر این شهر بر نداشته، به همین دلیل صنعت نفت عشق جاودانه مردم آبادان و به خصوص جوانان این شهر است.

برای مردم آبادان، صنعت نفت تنها یک تیم نیست، بلکه یک مکتب خاص است. این تیم یک عشق ازلی و ابدی است که تمام رویاهای خود را در آن جستجو می‌کنند. وقتی صنعت نفت نمی‌تواند در سطح اول فوتبال ایران حضور داشته باشد، یعنی فاجعه برای مردم آبادان رخ داده است.

صنعت نفت دوباره و همچون سال‌های گذشته به لیگ یک صعود کرده و امروز هیات مدیره و مدیرعامل جدید در تلاش هستند تا برزیلی‌های فوتبال ایران را دوباره به لیگ برتر برگردانند. طلایی‌پوشان آبادان فصل گذشته مشکلات زیادی داشتند و عدم ثبات در مدیریت و کادرفنی اجازه نداد آنها در لیگ برتر بمانند به همین دلیل باشگاه با رویکردی جدید به دنبال صعود تیم به لیگ برتر است چراکه حضور در سطح اول فوتبال ایران را خواسته به حق مردم آبادان می‌داند.

باشگاه صنعت‌نفت در اولین گام ابراهیم قاسمپور را به عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کرد، همان کسی که در گذشته صنعت نفت را از لیگ یک به لیگ برتر آورده بود و باعث خوشحالی مردم شهرش شده بود. با اینکه قاسمپور بچه آبادان است، برای او در آبادان مشکلات زیادی ایجاد کرده بودند و خوب می‌دانست دوباره معضلات زیادی در آبادان انتظارش را می‌کشد اما به خاطر تعصب خاصی که به زادگاهش دارد، همه مشکلات را به جان خرید و دوباره هدایت این تیم ریشه دار و قدیمی را قبول کرد تا یک بار دیگر با برزیلی‌های فوتبال ایران به لیگ برتر صعود کند.

قاسمپور انتظار مشکلات ریز و درشت زیادی را می‌کشید و مطابق انتظار و زودتر از آنچه که فکرش را بکند، معضلات او شروع شد. سرمربی جدید صنعت نفت از همان عده ای که همواره به دنبال منافع شخصی خود بودند، پیامک‌های تهدیدآمیز دریافت کرده تا کاملا متوجه باشد  گام به چه جهنمی می‌گذارد. قاسمپور هنوز کارش را در آبادان شروع نکرده اما عده‌ای او را تهدید می‌کنند، سوال اینجاست این عده خاص چه کسانی هستند که همواره برای تیم و مربیانش مشکل درست می‌کنند؟ هدف این افراد چیست که با همه مشکل دارند و هرگز اجازه نمی‌دهند صنعت نفت آرامش داشته باشد؟

نفت در طول یک دهه اخیر همواره مشکلات زیادی را تجربه کرده اما به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده با این عده خاص برخورد شود تا فوتبال آبادان نفس بکشد. شهری که مهد فوتبال ایران است به دلیل زیاده خواهی عده‌ای خاص که دل‌شان برای خودشان می‌سوزد نه فوتبال آبادان، امروز در لیگ برتر جایی ندارد و دوباره به لیگ یک سقوط کرده اما به راستی قصه پر غصه صعود و سقوط صنعت نفت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

این عده خاص که همواره برای مربیان صنعت نفت حاشیه درست می‌کنند، تاکنون چه خدمتی به صنعت نفت کرده‌اند که همیشه از موضع قدرت و با لحنی طلب‌کارانه دنبال منافع شخصی خود هستند و به تخریب تیم و مجموعه باشگاه می‌پردازند. ای کاش این دوستان کارنامه افتخارات خود در فوتبال را منتشر می‌کردند تا همگان بدانند آنها که نه غلام پیروانی و نه پرویز مظلومی را قبول دارند و نه ابراهیم قاسمپور و مربیان خارجی را، تاکنون چه گلی به سر فوتبال ایران زده‌اند؟

سخن پایانی اینکه هنوز هم تنها عشق آبادانی‌ها صنعت نفت است که شب و روزشان را به هم پیوند می‌دهد و امید به آینده را در آنها زنده نگه داشته، پس این عشق ابدی و ازلی نباید دستاویزی برای عده‌ای زیاده‌خواه شود که فقط و فقط دنبال منافع شخصی خود هستند و نقش دایه مهربان‌تر از مادر را بازی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز