خبرگزاری کار ایران

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مطرح کرد:

گسترش بازار صنایع دستی یونسکو با اخذ مهر اصالت یونسكو

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۵۲

نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز با ۶۰ غرفه و بیش از ۳۸ رشته صنایع دستی با افتتاح در نخستین هفته تابستان امسال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی کسب نشان‌های متعدد بین المللی مرغوبیت صنایع دستی «مهر اصالت یونسکو» را توسط هنرمندان شاخص و برجسته استان، عاملی برای تثبیت جایگاه جهانی آذربایجان شرقی در عرصه صنایع دستی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی استان در مسجد کبود تبریز افزود: آذربایجان شرقی با دریافت ۸ نشان در چهار دوره داوری نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی توانسته صنایع دستی این خطه را در عرصه جهانی به صورت قدرتمندی بشناساند.

وی خاطرنشان کرد: ورنی، ساخت سازهای سنتی، سراجی سنتی، رشته‌های حکاکی روی نقره و نقره کوبی صنایع دستی برجسته آذربایجان شرقی هستند که با دریافت مهر اصالت یونسکو طی این چهار دوره، راه برای گسترش بازار جهانی آن‌ها گشوده شده است.

محمدی فراهم آمدن بستر مناسب و آسان‌تر برای صدور محصولات صنایع دستی را از مزایای کسب مهر اصالت یونسکو خواند و گفت: رشته‌هایی همچون ورنی و نقره کاری و حکاکی روی نقره با نام آذربایجان شرقی در دنیا شناخته شده و رشته‌هایی همچون سازهای سنتی با دریافت مهر اصالت نام این استان را در صنایع دستی برجسته کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی داخلی و خارجی برای هنرمندان استان طی پنج سال اخیر، تصریح کرد: امروز دیگر هنرمندی نمی‌تواند بگوید که آثارش مخاطب ندارد، زیرا با ایجاد بازارهای وسیع داخلی و خارجی از طریق نمایشگاه‌ها، این محصولات بسیار سریع مشتری خود را پیدا می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه دولت‌های نهم و دهم با تمرکز ویژه بر روی بحث بیمه، اشتغال و حمایت از هنرمندان خدمات ماندگاری را در صنایع دستی کشور انجام دادند، یادآور شد: آموزش‌های رایگان و پرداخت تسهیلات بانکی و خود اشتغالی برای هنرآموزان و بیمه هنرمندان از جمله اقدامات ویژه‌ای بودند که طی سال‌های اخیر در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی انجام گرفت.

وی همچنین از آمادگی آذربایجان شرقی در استقبال از گردشگران تابستانی خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های متعدد صنایع دستی و سوغات در شهرستان‌های مختلف یکی از برنامه‌های استقبال از گردشگران تابستانی ورودی به استان به شمار می‌رود.

محمدی تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز با ۶۰ غرفه و بیش از ۳۸ رشته صنایع دستی با افتتاح در نخستین هفته تابستان امسال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز