خبرگزاری کار ایران

والیبال ایران قدرتش را به دنیا نشان داد؛

کارخانه: شاگردن ولاسکو با این انگیزه همه را شکست می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۸

سرمربی سابق تیم ملی وایبال جوانان کشورمان تاکید کرد که 2 سال پیش والیبال ایران زنگ خطر را برای ایتالیا به صدا درآورده بود.

سرمربی سابق تیم ملی وایبال جوانان کشورمان تاکید کرد که 2 سال پیش والیبال ایران زنگ خطر را برای ایتالیا به صدا درآورده بود.

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پیروزی تیم ملی والیبال ایران مقابل ایتالیا گفت: این یک پیروزی بزرگ و باارزش برای والیبال ایران بود. ملی پوشان ایران در این دیدار در تمام پست ها و بخش ها عالی بودند و شاید اگر ما حتی در یک بخش در حد خوبی بودیم نمی توانستیم ایتالیا را با این نتیجه مقتدرانه شکست دهیم.

وی افزود: اوج هنرنمایی والیبالیست های ایران در این بازی در ست چهارم اتفاق افتاد که علی رغم این که با نتیجه 23 بر 20 از حریف خود عقب بودند توانستند خود را به حریف قدرتمندشان رسانده و نهایتا پیروز این ست باشند. به نظرم این اوج قدرت والیبال ایران است و نشان از این دارد که در والیبال حرفه ای دنیا دیگر اسم ها و نام ها حرف نمی زدند و این اراده و انگیزه والیبالیست های یک کشور است که چنین موفقیت هایی را رقم می زند.

این کارشناس ولیبال با اشاره به اینکه پیروزی شاگردان ولاسکو مقابل ایتالیا دل همه مردم ایران را شاد کرد گفت:‌ ملی پوشان ما در این دیدار به لحاظ فکری و روانی در شرایط عالی بودند و انگیزه بالا در کنار روحیه جنگدگی و قدرت مثال زدنی آنها این پیروزی بزرگ را برای والیبال ایران رقم زد و امیدوارم که روند موجود برای ما ادامه دار باشد.

وی با تاکید براینکه سرعتی زن های والیبال ایران در این دیدار بسیار سریعتر از نرم جهانی عمل کردند گفت: پاس های بی نظیر سعید معروف در کنار عملکرد خوب بازیکنان قدرتی ما تیم قدرتمند ایتالیا را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد و به آنها اجازه نداد حتی فرصت فکر کردن به سبک بازی ایران را داشته باشند. به شخصه به هیچ وجه پیش بینی چنین پیروزی را در بازی اول مقابل ایتالیا نمی‌کردم هرچند که والیبالیست های ایران دو سال پیش و در چنین شرایطی زنگ خطر را برای این قدرت والیبال دنیا به صدا در آورده بودند.

کارخانه در ادامه گفت: موسوی عراقی در این دیدار نشان داد که یکی از آماده ترین سرعتی زنان والیبال دنیا است و در کنار آن چهره هایی نظیر امیر غفور، سعید معروف و حتی رحمان داودی در این دیدار بی نظیر بودند ضمن آنکه یادمان باشد تیم ملی والیبال ایران بازیکن تاثیرگذار و آماده ای نظیر فرهاد قائمی را نیز در ترکیب خود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید والیبال ایران رقبای خود را غافلگیر می کند گفت: اتفاقا شاید یکی از دلیل هایی که تیم ملی والیبال ما انقدر خوب می درخشد همین دلیل باشد که آنها فکر نمی کردند والیبال ایران انقدر قدرتمند شده باشد. ما چراغ خاموش حرکت می کنیم و حریفان خود را یکی پس از دیگری مقهور هنرنمایی خودمان می کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان در رابطه با بازی دوم تیم ملی هم مقابل ایتالیا گفت:‌شاید نتیجه چندان برایمان مهم نباشد اما مهم این است که ما بتوانیم با همین شور و هیجان به مصاف حریف خود برویم. انگیزه والیبالیست های ما قطعا در بازی اول با ایتالیا صد درصد و اگر چنین شرایطی را در بازی های گذشته مقابل صربستان و روسیه هم داشتیم یقین بدانید می توانستیم برنده دیدار مقابل این تیم ها هم باشیم

وی در پایان گفت: ملی پوشان ما تحت هیچ شرایطی نباید در باد غرور این بازی بخوابند و فکر کنند که به راحتی می توانند ایتالیا را در بازی دوم هم شکست دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز