خبرگزاری کار ایران

به کارگردانی احسان حاجی‌پور؛

«سپنج رنج و شکنج» اثر استادمحمد روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۴۲

با اینکه اثر بیش از یک دهه قبل نوشته شده اما هرسه اپیزود در مجموع و کلیت با شرایط امروز همخوانی دارد و مخاطب با محتوا غریبه نیست.

ایلنا: نمایش‌نامهٔ «سپنج رنج و شکنج» نوشته محمود استاد محمد توسط احسان حاجی‌پور از ۱۰مردادماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان حاجی‌پور کارگردان این اثر نمایشی در رابطه با اجرای نمایش‌نامه «سپنج رنج و شکنج» گفت: بیشتر تمایل داشتم نمایش‌نامه «عکس خانوادگی» را کار کنم اما بنا به دلایلی امکان این کار فراهم نشد بنابراین متن «سپنج رنج و شکنج» را پیشنهاد دادم که در صورت موافقت شورای نظارت و ارزشیابی ۱۰مرداد ماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه خواهد رفت.
وی با بیان این مطلب که گزینه‌ها زیادی برای بازی در این اثر مد نظر دارد ادامه داد: آقای بهزاد فراهانی یکی از گرینه‌ها هستند که فعلا پیشنهادم را با ایشان در میان نگذاشتم و با توجه به اینکه پی‌گیر اجرای نمایش در تئاترشهر هستند نمی‌دانم آیا امکان همکاری فراهم می‌شود یا خیر.
این کارگردان با اشاره به این مطلب که سپنج رنج و شکنج یکی از متفاوت‌ترین نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد است در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی در متن اعمال خواهد شد یا خیر اظهار کرد: متن موجود را بدون کم و کاست روی صحنه می‌بریم و تغییری در نمایش‌نامه نخواهیم داشت. من حتی زمانی که متن «دیوان تئاترال» یکی دیگر از آثار آقای استادمحمد را روی صحنه بردم هم هیچ تغییری در متن اعمال نکردم چون اعتقاد دارم به دلیل رعایت تمام ویژگی‌های شناخته شده آثار نویسنده در شیوه نگارش اصلا نیازی به این کار نیست.
وی با تاکید بر اینکه نمایش‌نامه «سپنج رنج و شکنج» سه اپیزود دارد که درحال حاضر بازیگران بخش دوم انتخاب شدند و تمرین‌ها از فردا آغاز خواهد شد، افزود: با اینکه اثر بیش از یک دهه قبل نوشته شده اما هرسه اپیزود در مجموع و کلیت با شرایط امروز همخوانی دارد و مخاطب با محتوا غریبه نیست.
حاجی‌پور در پایان با اشاره به اینکه برای دریافت حمایت از مسئولان مرکز مذاکراتی انجام خواهد داد، گفت: سپنج رنج و شکنج متنی انتقادی درباره اجتماع است که در این داستان روی سخت خود را به ما نشان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز