خبرگزاری کار ایران

پس از دعوت WTF از داوران ایرانی؛

اربابی: عملكرد و تجربه ملاك اصلی دعوت به قهرمانی جهان بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۱

تعداد و عملكرد داور در قضاوت‌های برون‌مرزی، یكی از مهمترین دلایل انتخاب داوران از سوی WTF برای حضور در بیست و یكمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان مكزیك بود.

داور بین المللی تكواندوی كشورمان گفت: تعداد و عملكرد داور در قضاوت‌های برون‌مرزی، یكی از مهمترین دلایل انتخاب داوران از سوی WTF برای حضور در بیست و یكمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان مكزیك بود.

به گزراش ایلنا، شهرام اربابی افزود: با توجه به سطح برگزاری و حجم بسیار زیاد رقابت‌های قهرمانی جهان،‌ به طور حتم امر قضاوت در این مسابقات نیز باید با دقت فراوانی صورت پذیرد كه برای دستیابی به بهترین نتایج در این بخش،‌ مسئولان فدراسیون جهانی تكواندو با دعوت از برترین داوران این رشته ورزشی از سطح جهان،‌ به دنبال جلوگیری از بروز هر گونه مشكل در بحث داوری بوده اند.

وی كه به همراه حافظ مهدوی دیگر داور بین‌المللی تكواندوی كشورمان و با دعوت فدراسیون جهانی در بیست و یكمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان مكزیك به قضاوت خواهد پرداخت،‌ درباره نحوی برگزاری این دوره از مسابقات بیان كرد: با توجه به اینكه برای نخستین بار و در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان، مسابقات هر وزن در یك روز برگزار می‌شود،‌ امر قضاوت برای داوران حاضر بسیار راحت تر خواهد بود.

داور بین المللی تكواندوی كشورمان كه سابقه قضاوت در دو دوره از بازیهای المپیك 2008 پكن و 2012 لندن را نیز دارد، درباره برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از رقابت‌ها،‌ بیان كرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون جهانی در برگزاری این دوره از رقابت‌ها،‌ شب قبل از آغاز هر مسابقه،‌ جلسه هماهنگی داوران برگزار خواهد شد كه این امر تاثیر بسزایی در روند اجرای مسابقات و قضاوت‌ها خواهد داشت.

اربابی درباره نحوی انتخاب داوران از سوی فدراسیون جهانی برای قضاوت در رویدادهای مهم تكواندو،‌ تصریح كرد: تعداد و عملكرد داور در قضاوت های برون مرزی، یكی از مهمترین دلایل انتخاب داوران از سوی WTF برای حضور در رویدادهای مهم جهانی تكواندو است. البته ناظران فدراسیون جهانی با حضور در مسابقات برون مرزی كه در طول سال به میزبانی كشورهای مختلف برگزار می شود،‌ اقدام به شناسایی داوران برتر و فعال كرده و شرایط حضور آنها را در مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی فراهم می آورد.

داور بین المللی تكواندوی كشورمان كه در رقابت‌های قهرمانی جهان مكزیك برای سومین بار،‌ به قضاوت خواهد پرداخت،‌ گفت: از سال 2003 و شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان گارمیش باخ آلمان،‌ شرایط حضور داوران بین‌المللی ما در این مسابقات فراهم شد كه این امر نشان دهنده ارتقاء سطح دانش داوران ایرانی است.

شهرام اربابی تجربه قضاوت در دو دوره از بازی‌های المپیك 2008پكن،2012 لندن، مسابقات جام جهانی 2009 آذربایجان، مسابقات قهرمانی جهان كره‌جنوبی 2011 و رقابت‌های جام جهانی آروبا 2012 را برعهده داشته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز