خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

عسگر اولادی شرایط وزیر صنعت و تجارت آینده را برشمرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۷

خواسته من از دولت جدید انتخاب مشاوری در خصوص صادرات غیرنفتی است/ فعالان مطرحی مانند مهندسان نعمت‌زاده، نهاوندیان و شافعی هرکدام دارای تجربیات ارزنده اقتصادی، تجاری و صنعتی هستند كه می‌توانند كمك‌حال دولت آینده باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین ازدولت جدید خواست مشاوری در زمینه صادرات غیر نفتی انتخاب کند.
اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌و‌گو با خبرگار ایلنا با بیان اینکه رئیس جمهور در انتخاب کابینه شرایط سختی پیش رو دارد اظهار داشت: ما باید بتوانیم در این شرایط با رئیس‌جمهور منتخب مردم همکاری کنیم.
وی در خصوص انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزیر صنعت باید اطلاعات کافی در حوزه اقتصادی داشته باشد و با توجه به کمبودهای تولید و تجارت که در کشور مشهود است؛ وی باید اقتصاد کشور و جهان را خوب بشناسد.
عسگر اولادی افزود: اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این پیشینه صنعتی و یا تجاری داشته باشد چندان اهمیتی ندارد بلکه باید به اقتصاد کشور و منطقه اشراف داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هم اکنون در بین وزرای سابق و تعدادی ازکاندیدهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجموع می‌توان گفت شرایط خوبی دارند و فعالان مطرحی مانند مهندسان نعمت‌زاده، نهاوندیان و شافعی هرکدام دارای تجربیات ارزنده اقتصادی، تجاری و صنعتی هستند كه می‌توانند كمك‌حال دولت آینده باشند.
وی با بیان اینکه در کابینه دولت وزرا باید با یکدیگر سازگار و همراه باشند گفت: انتخاب کابینه کار حساسی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود هر گونه اختلاف نظر و سلیقه بین وزرا شرایط را در اداره کشور سخت می‌کند در این بین وزیر اقتصاد، وزیر جهاد و کشاورزی و وزیر صنعت و رییس بانک مرکزی باید همدل و همزبان باشند تا بتوانند مشکلات تورم، بیکاری و نوسانات نرخ ارز را که در تولید نقش اساسی دارند برطرف کنند.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید تا دو ماه آینده کار سختی پیش رو دارد گفت: همچنین وزرای خارجه، اطلاعات و وزیر دادگستری باید با یکدیگر همفکر باشند و معاون اول رئیس جمهور نیز باید اطلاعات دقیق‌تر و به روز تری نسبت به وزرای کابینه داشته باشد.
عسگر اولادی در خاتمه گفت: خواسته من از دولت جدید انتخاب مشاوری در خصوص صادرات غیرنفتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز