خبرگزاری کار ایران

قره باغ بخش جداناپذیر از جمهوری آذربایجان است

کد خبر : ۸۴۹۶۹

منطقه اشغال شده قره باغ بایستی به دامن اسلام برگردد/ لگدمال شدن کنوانسیون‌های حقوق بشری در قره باغ /پیگیری مسائل نقض حقوق بشر در قره باغ توسط کمیسیون حقوق بشراسلامی.

ایلنا: دبیر کمیته پیگیری امور خارجی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی از پیگیری مسائل نقض حقوق بشر در قره باغ توسط این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمدحسین انزابی نیز که به نمایندگی از طرف کمیسیون حقوق بشراسلامی در سمینار علمی بررسی وضعیت حقوق بشر در منطقه قره باغ سخن می‌گفت با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم در قره باغ و هم در حوادث اخیر آذربایجان دخیل هستند افزود: قره باغ بخشی جداناپذیر از جمهوری آذربایجان است و نیروهای ارمنی این منطقه را اشغال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شواهد زیادی از نقض حقوق بشر در این منطقه به مجامع بین المللی ارائه شده است افزود: کمیته پیگیری امور خارجی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی مسائل نقض حقوق بشر در قره باغ را دنبال نموده و در پی مجازات بین المللی ناقضین حقوق بشر در این منطقه است.

دکتر انزابی با بیان اینکه قره باغ براساس استفتای از مقام معظم رهبری جزو لاینفک جهان اسلام می‌باشد افزود: همگان باید تلاش کنیم تا این منطقه به آغوش اسلام بازگردد.

وی اعمال ارامنه و عمال خارجیشان در ارتکاب فجایع قره باغ را نمونه آشکار از نقض وقیحانه حقوق بشر و بی‌اعتنایی بی‌شرمانه به قوانین حقوق بین المللی دانست و افزود: این جنایات با کنوانسیون‌های مختلف ژنو، منشور جهانی حقوق بشر، منشور جهانی کودکان و زنان و حقوق بشراسلامی ضدیت آشکار دارد.

عضو هیئت اجرایی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی به نسل کشی صورت گرفته در قره باغ اشاره نموده و افزود: فاجعه‌ای که در سال ۱۹۹۲ توسط ارمنیان در شهر خوجالی پدید آمد تنها یک عمل تروریستی عادی نیست بلکه جنایتی است بی‌سابقه علیه تمام بشریت که نیاز به موشکافی بین المللی دارد.

دکتر انزابی با قرائت شعری در وصف مقاومت مردم مسلمان قره باغ، خواستار واکنش شایسته مجامع بین الملل حقوق بشری به موارد نقض حقوق بشر در قره باغ شده و افزود: دفتر منطقه ۷ آمادگی خود را برای حضور فعال در همایش بین المللی قره باغ اعلام می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز