خبرگزاری کار ایران

استادان شیمی و حقوق، در پی کتاب‌های جنگ شیمیایی‌ هستند

کد خبر : ۸۴۹۶۵

محمدباقر نیکخواه بهرامی، بر لزوم تاثیرگذاری بر افکارعمومی درباره جنایات شیمیایی عراق در جنگ‌تحمیلی، تاکید کرد و گفت: برخی از استادان رشته‌های شیمی و حقوق، خواهان معرفی کتاب «جنایات جنگی» به دانشجویان خود هستند که امیدواریم با حمایت متولیان، این امر محقق شود.

ایلنا: محمدباقر نیکخواه بهرامی با اشاره به نامگذاری هشتم تیر به نام «روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی» گفت: ما در طول هشت سال دفاع‌مقدس، در سه حوزه با ارتش حزب بعث درگیر بودیم. اولین حوزه، جنگ متعارف بود که در میدان رزم رخ می‌داد، دومین حوزه نیز جنگ شهری بود که درعرف، حمله به مناطق غیرنظامی، ممنوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، وی «جنگ شیمیایی» را سومین حوزه جنگ عراق علیه ایران خواند و افزود: ایران حدود 600 بار توسط عراق، مورد حمله شیمیایی قرار گرفت که 582 نوبت آن را در کتاب «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران» تبیین کرده‌ام. البته به دلیل محدود بودن اسناد درباره 18 نوبت باقی مانده، از تشریح آن‌ها در کتاب گذشتم.

فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی در دوران دفاع‌مقدس تصریح کرد: بیش از 10هزار شهید و 100هزار مصدوم شیمیایی از دوران جنگ‌تحمیلی برجای مانده که ترجمه آثاری همچون «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران» و ورود آن‌ها به مجامع بین‌المللی، در اثبات حقانیت ایران در جنگ‌تحمیلی موثر خواهد بود.

محمدباقر نیکخواه بهرامی خاطرنشان کرد: افکارعمومی جهان، بر اساس اطلاعاتی که در دسترس‌شان قرار می گیرد، درباره وقایع مختلف، قضاوت می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از مردم، خبر ندارند که 450 شرکت خارجی در تجهیز عراق به سلاح‌های شیمیایی نقش داشته‌اند. افکارعمومی به دنبال حقیقت و ذات انسان، در پی عدالت است. اطلاع‌رسانی مناسب درباره جنگ شیمیایی عراق علیه ایران، به نفع ما خواهد بود.

وی بر لزوم توزیع و تدریس این گونه کتاب‌ها در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: برخی از استادان رشته‌های شیمی و حقوق، خواهان معرفی کتاب «جنایت جنگی» به دانشجویان خود هستند که امیدواریم با حمایت متولیان، این امر محقق شود.

کتاب «جنایت جنگی: حملات شیمیایی عراق در جنگ با ایران» به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس به چاپ رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز