خبرگزاری کار ایران

بنی عامریان در گفت و گو با ایلنا خبرداد:

مصالحه و سازش 85 درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۸

حضور شهروندان در مراکز مشاوره نیروی انتظامی، حاکی از افزایش اعتماد مردم به پلیس‏، مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان بوده و کاهش پرونده‌های ارسالی به دادسرا و دادگاه خود دلیل این مسئله است.

ایلنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان، از مصالحه ۸۵. ۵۷ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان طی سال گذشته خبر داد.

جواد بنی‌عامریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از سنندج، از رسیدگی به ۸ هزار و ۲۸۶ پرونده در مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۵۵۲ فقره مربوط به کلانتری‌های سطح استان بوده که از این تعداد، ۳ هزار و ۶۶۸ پرونده به صلح و سازش تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: در مدت مذکور به ۴ هزار و ۶۹۵ پرونده در مرکز مشاوره معاونت اجتماعی استان خدمات مشاوره و مددکاری ارائه شده است.

بنی عامریان در ادامه سخنانش از مصالحه و سازش۸۵. ۱۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی مرکز مشاوره معاونت اجتماعی استان درسه ماه اول سال جاری خبر داد وافزود: درسه ماه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۱۷۰ فقره پرونده جهت مصالحه و سازش به این مرکز ارجاع داده شده است که با تلاش کار‌شناسان و مددکاران ۹۹۱پرونده، یعنی ۸۵. ۱۲ درصد از پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه و سازش گردیده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: حضور شهروندان در مراکز مشاوره نیروی انتظامی، حاکی از افزایش اعتماد مردم به پلیس‏، مشاوران و مددکاران کلانتری‌های سطح استان بوده و کاهش پرونده‌های ارسالی به دادسرا و دادگاه خود دلیل این مسئله است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کلانتری‌های سطح شهرستان‌های کردستان ۱۹ مرکز مشاوره فعالیت می‌کند، یادآور شد: در مرکز استان دو مرکز مشاوره دیگر نیز فعالیت می‌کنند که در جمع هم اکنون ۲۱ مرکز مشاوره در سطح کلانتری‌های سطح استان فعالیت می‌کنند.

بنی عامریان با اشاره به اینکه بیشتر پرونده‌های متشکله در این مراکز مربوط به اختلاف‌های خانوادگی و نزاع و درگیری در استان است، خاطرنشان کرد: سنندج بیشترین و سروآباد کمترین تعداد مشاوره‌ها در دفا‌تر و کلانتری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در پایان سخنانش افزود: مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کردستان واقع در خیابان پاسداران، پشت پاساژ بهاره، در دوشیفت صبح و عصر بصورت حضوری و تلفنی با شماره تماسهای ۳۲۴۰۰۵۱-۲۱۸۷۵۲۱و۲۱۸۷۵۱۸ آماده ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای به همشهریان عزیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز