خبرگزاری کار ایران

2 کارگاه آموزشی کشاورزی در بناب برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۴

این کارگاه های آموزشی در زمینه احداث باغات پسته و هرس سبز انگور برپا شد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از برگزاری دو کارگاه آموزشی احداث باغات پسته و هرس سبز انگور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در گفتگو با خبرنگاران افزود: شهرستان بناب به علت دارا بودن موقعیت ویژه از نظر آب و هوایی، موقعیت جغرافیایی (37درجه) و حاصلخیزی خاک یکی از قطب های اقتصادی و کشاورزی در استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وجود پتانسیل‌ها و از طرفی پسروی آب دریاچه ارومیه و تقلیل منابع آب و خشکسالی در چندین سال گذشته جایگزینی محصولات کم توقع به آب را به جای محصولات با نیاز آبی بیشتر جهت استفاده بهینه از منابع موجود ملزم می‌نماید.

مدیر جهادکشاورزی بناب اضافه کرد: به همین منظور ودر راستای تغییر الگوی کشت در استان، باتوجه به کاشت درختان پسته به صورت پراکنده در باغات این شهرستان، احداث باغات پسته الگویی در برنامه مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بوده و در سال جاری اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی احداث باغ پسته وآموزش عملی پیوند درختان پسته شد.

صادقی خاطرنشان کرد: باتوجه به کثرت باغات انگور و توسعه کشت باغات انگور روسیمی و جایگزینی باغات سنتی به روسیمی و مزایای باغات روسیمی اقدام به برگزاری دوره آموزش عملی هرس سبز و نحوه هدایت انگور روسیمی در بین باغداران نیز شد.

گفتنی است این کارگاه های آموزشی به مدت 2 روز و با شرکت بهره برداران شهرستان بناب در محل مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز