خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری اصفهان:

پرونده "نفت جی" و "نفت پایتخت"؛ مهم‌ترین پرونده‌های سال 91 بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۰

پرونده‌های اقتصادی مانند پرونده شرکت "نفت جی" که متهمان آن 40 میلیارد تومان اختلاس کرده بودند، همچنین پرونده کلاهبرداری شرکت "نفت پایتخت" که متهمان آن، از بیش از هزار نفر از سرمایه‌گذاران در این شرکت کلاهبرداری کرده بودند از مهم‌ترین پرونده‌هایی هستند که دادگستری استان اصفهان در سال 91 با آن مواجه بود.

ایلنا: رئیس دادگستری استان اصفهان رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های فساد اقتصادی و قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز را از جمله دستاوردهای دادگستری استان اصفهان بیان کرد. غلامر ضا انصاری  با بیان این‌که در سال 91 تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری استان اصفهان، 545 هزار و 348 فقره بود، گفت: از این تعداد دادسرای عمومی و انقلاب 238 هزار و 421فقره، دادگاه‌های عمومی و انقلاب 266 هزار و 654فقره و دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری 40 هزار و 273 فقره پرونده وارده داشتند.
به گزارش خبر گزاری ایلنا از اصفهان به نقل از سایت خبری دادگستری اصفهان، غلامرضا انصاری با بیان این‌که در سال گذشته 531 هزار و 47 پرونده مختومه شد، افزود: پرونده‌های وارده به دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان، 2/4 درصد و پرونده‌های وارده به دادگاه‌های این استان، 6/2 درصد رشد داشته اند، یعنی به طور کلی در سال 91 نسبت به سال 90، 2/3 درصد رشد داشته‌ایم.
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: همچنین در سال 91 تعداد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف، 224 هزار و 534 مورد بود که حدود 23 درصد این پرونده‌ها با صلح و سازش خاتمه یافت.

سرقت مستوجب تعزیر؛ مهم ترین اتهام‌ در پرونده‌های کیفری
وی در خصوص مهم ترین اتهام‌ها در پرونده‌های کیفری سال 91 بیان کرد: سرقت مستوجب تعزیر با 29 هزار و 143 فقره پرونده، ضرب و جرح عمدی با 26 هزار و 917 فقره پرونده و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی با 22 هزار و 449 فقره پرونده و به ترتیب با رشد 8/13 درصدی، رشد 9/11 درصدی و رشد منفی 7/5 درصدی نسبت به سال 90، به ترتیب 3 اتهام نخست در پرونده‌های کیفری سال 91 را در دادگستری استان اصفهان به خود اختصاص داده اند.
انصاری با اشاره به این‌ که رشد منفی تعداد پرونده‌ها به معنای آن است که پرونده‌ها در سال 91 نسبت به سال 90 کاهش داشته است، گفت: به نظر می‌رسد به‌ روز شدن قانون راهنمایی و رانندگی و اقدامات پلیس راهور ناجا در پیشگیری از تخلفات و به تبع آن کاهش ایراد صدمه بدنی غیرعمدی موثر بوده است.
وی 3 اتهام مهم دیگر در پرونده‌های کیفری سال 91 را به ترتیب توهین، تهدید و نگهداری و مالکیت مواد مخدر دانست و عنوان کرد: اتهام توهین با 20 هزار و 633 مورد و رشد 7/8 درصدی، تهدید با 14 هزار و 254 مورد و رشد 26 درصدی و نگهداری و مالکیت مواد مخدر با 14 هزار و 246 مورد و رشد منفی یک درصدی نسبت به سال 90، سایر پرونده‌های مهم کیفری سال 91 را به خود اختصاص داده اند.
تامین خواسته؛ مهم ترین پرونده‌ وارده حقوقی
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان درباره مهم ترین پرونده‌های وارده حقوقی در سال 91 گفت: تامین خواسته با 15 هزار و 844 مورد و رشد 26 درصدی نسبت به سال گذشته، مطالبه وجه چک با 10 هزار و 391 مورد و رشد 36 درصدی نسبت به سال 90 و مطالبه طلب با 9 هزار و 673 مورد و رشد 5/0 درصدی، مهم ترین پرونده‌های وارده حقوقی در سال 91 هستند.
وی با اشاره به طلاق توافقی با 9 هزار و 441 مورد و رشد 11 درصدی در مقایسه با سال 90 اضافه کرد: اعتراض به رای شورای حل اختلاف با 9 هزار و 135 مورد و رشد 9/3 درصدی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی با 8 هزار و 366 مورد و 3/0 درصد رشد منفی و مطالبه مهریه نیز با 8 هزار و 252 مورد و 5/2 درصد رشد نسبت به سال 90، سایر پرونده‌های مهم حقوقی در سال 91 را به خود اختصاص داده اند.
انصاری حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی را از جمله دستاوردهای دادگستری اصفهان دانست و عنوان کرد: این استان از جمله استان‌های صنعتی محسوب می‌شود و برای حمایت از تولید کنندگان آن فعال هستیم.

فعالیت هیات های حقوق شهروندی
وی رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌های فساد اقتصادی و قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز را از جمله دستاوردهای دیگر دادگستری استان اصفهان بیان کرد و افزود: هیات‌های حقوق شهروندی در استان اصفهان فعالند و به طور متوسط 2 بار در هفته برای بازرسی از زندان‌ها، پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند.
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به این‌که واحد پیشگیری از جرایم نیز در دادگستری این استان فعال است، ادامه داد: همچنین جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این استان برگزار شد و خوشبختانه انتخاباتی بدون تخلف در سطح استان اصفهان داشتیم.

پرونده شرکت‌های "نفت جی" و "نفت پایتخت"؛ مهم ترین پرونده‌ها
وی عنوان کرد: پرونده‌های اقتصادی مانند پرونده شرکت "نفت جی" که متهمان آن 40 میلیارد تومان اختلاس کرده بودند، همچنین پرونده کلاهبرداری شرکت "نفت پایتخت" که متهمان آن، از بیش از هزار نفر از سرمایه‌گذاران در این شرکت کلاهبرداری کرده بودند از مهم ترین پرونده‌هایی هستند که دادگستری استان اصفهان در سال 91 با آن مواجه بود و اکنون در مراحل رسیدگی قرار دارند.
انصاری در پاسخ به این‌ که در سال 91 تا چه اندازه به اهداف مورد نظر خود دست یافتید، بیان کرد: کار احداث ساختمان‌هایی که در نظر داشتیم، به خوبی پیش رفت؛ برای مثال، بر اساس طرح توسعه دادگستری در کاشان، به طور مجدد ساختمان جدیدی در این شهر احداث کردیم که به زودی قابل استفاده خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین در شهرهای فلاورجان، مبارکه و شاهین شهر، طرح‎هایی داشتیم که هم اکنون در حال احداث هستند و به طور کلی باید گفت که در زمینه طرح‌های ساختاری تا حدود بسیار زیادی به اهداف مورد نظر خود رسیدیم.

ساماندهی بایگانی‌های راکد دادگستری اصفهان
رییس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به این ‌که در سال 91 همچنین بایگانی‌های راکد را ساماندهی کردیم، بیان کرد: در بسیاری از زمینه‌ها، کارها مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش رفت و اهداف مورد نظر محقق شد.
انصاری خاطرنشان کرد: البته باید گفت: میزان ورودی پرونده‌ها قابل پیش‌بینی نیست که بر اساس آن بخواهیم شعبه‌ای به تعداد شعب دادگستری‌ها اضافه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز