خبرگزاری کار ایران

معاون نیروی دریایی ارتش:

ناوگروه ارتش برای اولین‌بار به روسیه اعزام شد

کد خبر : ۸۴۵۷۹

دو فروند ناو موشك انداز این نیرو كه ساخته دست توانمند متخصصان و جوانان ایرانی است و در سال های 82 و 85 به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شده اند برای اولین بار در قالب یك ناوگروه به بندر آستاراخان كشور روسیه اعزام شدند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از اعزام ناوگروه این نیرو به بندر آستاراخان كشور روسیه خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریاداردوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اعلام این خبر گفت: دو فروند ناو موشك انداز این نیرو كه ساخته دست توانمند متخصصان و جوانان ایرانی است و در سال های 82 و 85 به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شده اند برای اولین بار در قالب یك ناوگروه به بندر آستاراخان كشور روسیه اعزام شدند.
 
وی یكی از اهداف اعزام این ناوگروه را تحكیم روابط دوستانه بین كشورهای ایران و روسیه دانست و افزود: با توجه به اینكه دریای خزر، به عنوان دریای صلح و آرامش شناخته شده است، ضمن به نمایش گذاشتن اقتدار دریایی و ارتقا دانش و تجربه كاركنان جوان نیروی دریایی، اعلام پیام صلح و دوستی به سایر كشورهای حاشیه این دریا و مخصوصاً كشور روسیه از دیگر اهداف اعزام این ناوگروه به كشور روسیه است.
 
دریادار جره در ادامه خاطر نشان كرد: در مدت اقامت ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان روسیه، علاوه بر بازدید از مراكز نظامی و بندری، با برخی مقامات و فرماندهان عالی رتبه نظامی نشست هایی برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است، در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ناوگروه روسی متشكل از یك فروند ناوشكن ضد زیردریایی آدمیرال پانتلنف و دو فروند ناو لجستیكی «پرسوت» و «آدمیرال نولسكوی» به منظور توسعه تعاملات دریایی این دو كشور در حوزه برقراری امنیت در دریا، وارد منطقه یكم دریایی ارتش بندرعباس شد.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز