خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح همزمان ۴۲۱۵ پروژه بخش کشاورزی در سراسر کشور:

ایران توانایی صادرات محصولات کشاورزی را دارد

کد خبر : ۸۴۵۰۵

جمهوری اسلامی ایران امروز این استعداد را دارد که به صادر کننده بزرگ محصولات کشاورزی تبدیل شود و باید برخی تنگ‌نظری‌ها و جزئی‌نگری‌ها را در این مسیر کنار بگذاریم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز این اراده و همت در تمام عرصه‌ها از جمله کشاورزی وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز این استعداد را دارد که به صادر کننده بزرگ محصولات کشاورزی تبدیل شود و باید برخی تنگ‌نظری‌ها و جزئی‌نگری‌ها را در این مسیر کنار بگذاریم.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح همزمان 4215 پروژه بخش کشاورزی در سراسر کشور، رونمایی از 8 دستاورد شاخص تحقیقات، کشاورزی و بهره‌برداری از نخستین گلخانه پیشرفته کشت محصولات «تراریخته» ایران با بیان اینکه امروز در همه بخش‌های کشور از جمله کشاورزی، شاهد حرکت به سمت قله‌ها هستیم، گفت: امروز فضای کار اندیشه و تصمیم‌گیری در کشور متفاوت بوده و هدف‌گذاری‌ها برای رسیدن به مرزهای دانش و تأمین نیازهای کشور و استفاده از ظرفیت‌های این آب و خاک متعالی است.

رییس‌جمهور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران و متخصصان که دلسوزانه برای تعالی و پیشرفت ایران عزیز تلاش می‌کنند، تصریح کرد: همانگونه که در طبیعت استعدادها رشد و نمو وجود دارد، آفت نیز وجود دارد که عملکرد واحد سطح و کیفیت محصولات را کاهش داده و هزینه‌هایی برای دفع آن برجا می‌گذارد و ایجاد گلخانه کشت محصولات «تراریخته» در راستای استفاده از توانایی مقابله طبیعی با آفت‌ها است که در این راستا استعدادها و قوای نامیه یک گیاه دیگر منتقل می‌شود که این یک پیشرفت بوده و در مرزهای دانش امروز قرار دارد.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دستیابی به این فناوری به معنای است که ما توانایی آن را داریم تا یک ویژگی را از موجودی به موجود دیگر منتقل کنیم، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این دانش، می‌توان به پیش رفت و کاری کرد که بسیاری از بیماری‌ها از بین برود و در حقیقت دستیابی به این دانش فضایی بی‌ا نتها در برابر دانشمندان قرار گرفته که می‌توان از آن بهره‌های بسیاری برد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه در وزارت جهاد کشاورزی فعالیت‌های بسیار خوبی شکل گرفته، اظهار داشت: برخی که در جریان این اقدامات نبوده یا در برابر کارهای بزرگ عاجز هستند، این اقدامات را باور نداشته و می‌خواهند آنها را در برابر عجز خود کوچک بشمارند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: کسی که خود را باور کرده تا تصمیم بگیرد، می‌تواند کارهای بسیار بزرگی را انجام دهد، چرا که طبیعت و سایر موجودات در طبع انسان قرار دارد.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: باید به جایی برسیم تا از همه استعداد خاص استفاده کرده و با دنیا تبادل داشته باشیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز قطار حرکت ملت ایران با شتاب بسیار بالایی رو به جلو پیش می‌رود، تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند مانع از حرکت پرشتاب قطار ملت ایران شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ویژگی گلخانه کشت محصولات «تراریخته» انتقال ویژگی‌های گیاهان به یکدیگر است، اظهار امیدواری کرد که به جایی برسیم تا بتوانیم شأن، اخلاق، ایمان و شجاعت را میان انسان‌ها منتقل کنیم.

پیش از سخنان رییس‌جمهور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گزارشی از برنامه‌های اجرا شده در راستای اجرای پروژه‌های کشاورزی در سراسر کشور و دستاوردهای جدید تحقیقات کشاورزی را ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز