خبرگزاری کار ایران

موسوی‌نژاد:

افزایش سهام ایران در بانک توسعه و ترمیم فقرزدایی را تسریع می‌کند

کد خبر : ۸۴۴۶۲

ارتقا و افزایش سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه باعث رساتر شدن صدای جمهوری اسلامی ایران و افزایش بسترها برای رفع فقر در کشور و ایجاد و اجرای پروژه های فقرزدایی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در موافقت با کلیات لایحه افزایش سهام ایران در بانک توسعه و ترمیم گفت: افزایش سهام ایران در بانک توسعه و ترمیم فقرزدایی را تسریع می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید مهدی موسوی نژاد در موافقت با کلیات لایحه دوفوریتی اجازه افزایش سهام جمهوری اسلامی ایران در بانک بین المللی توسعه و ترمیم گفت: این لایحه علاوه بر اینکه یک موضوع اقتصادی است یک موضوع مهم سیاسی است که ارتقای جایگاه ایران در مجامع بین المللی نقطه قوت آن است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران از سال ۱۳۲۴ تا ۱۳۹۱، حدود ۱۷۵ میلیون دلار در بانک بین المللی توسعه و ترمیم، سهام دارد که ۹ میلیون دلار وام بلاعوض مورد استفاده قرار گرفت که در توسعه نقاط محروم کشور و پرداخت خسارت های زلزله به کار برده شد.

وی گفت: کمک به مناطق زلزله زده، مناطق روستایی، جمع آوری آب‌های سطحی و در کلانشهرها نیز جهت پروژه های فقرزدایی از موارد مثبتی بود که عضویت ایران در بانک بین المللی توسعه و ترمیم داشت.

موسوی نژاد تاکید کرد: ارتقا و افزایش سهام ایران در بانک بین المللی ترمیم و توسعه باعث رساتر شدن صدای جمهوری اسلامی ایران و افزایش بسترها برای رفع فقر در کشور و ایجاد و اجرای پروژه های فقرزدایی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش سهام در این بانک بین المللی جایگاه ایران در بانک جهانی را ارتقا میدهد، گفت: این افزایش سهام به نفع جمهوری اسلامی است و قدرت ایران را در تصمیم گیری های این نهاد بین المللی ارتقا می دهد و ارتباط کشور با کشورهای توسعه یافته را بیشتر می کند.

لازم به ذکر است که دوفوریتی لایحه اجازه افزایش سهام جمهوری اسلامی در بانک بین المللی ترمیم و توسعه در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی با رأی اکثریت نمایندگان، تصویب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز