خبرگزاری کار ایران

حضور احمدی نژاد در نشست سران جی یی سی اف مسکو

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۴۱

رئیس جمهوری ایران در نشست هفته آینده بزرگترین تولیدکنندگان گاز جهان در مسکو، پایتخت روسیه، شرکت خواهد کرد و گفتگوهایی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از حضور رئیس جمهوری ایران در نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در مسکو خبر داد.
به گزارش ایلنا، عباس عراقچی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز گذشته به خبرنگاران گفت: محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در نشست هفته آینده بزرگ ترین تولیدکنندگان گاز جهان در مسکو، پایتخت روسیه، شرکت خواهد کرد و گفتگوهایی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود خواهد داشت.

قرار است نشست وزارتی فوق‌العاده جی یی سی اف ٨ تیر و نشست سران این مجمع ١٠ تیر در مسکو، پایتخت روسیه، برگزار شود.

پیشتر محمد علی خطیبی، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، درباره محور مذاکرات سران جی یی سی اف گفته بود: پیش از برگزاری نشست فوق‌العاده وزارتی، چند جلسه کارشناسی برای تایید دستورجلسه و بیانیه نشست سران برگزار می‌شود.

به گفته وی، این دستورجلسه و بیانیه در نشست وزارتی فوق‌العاده جی یی سی اف در روز ٨ تیر تایید نهایی می‌شود و سران این مجمع در نشست ١٠ تیر درباره آن تصمیم گیری خواهند کرد.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٧٠ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و عمان که آبان سال ١٣٩٠به جی یی سی اف پیوستند، از اعضای این مجمع جهانی به شمار می‌روند.

هلند، قزاقستان و نروژ نیز به عنوان عضو ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند. عراق نیز به تازگی به این جمع پیوسته است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز