خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسایل اقتصادی درگفتگو با ایلنا:

دلیل عدم موفقیت بخش خصوصی در صادرات نفت تحریم‌ها است

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۱۹

دولت به خاطر تحریم‌ها به بخش خصوصی اجازه وارد شدن در عرصه صادرات نفت را داده است.

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: تا زمانی كه تحریم‌ها برطرف نشود بخش خصوصی به سختی می‌تواند در صادرات نفت موفق باشد.

هادی حق‌شناس در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: بازار نفت، در دنیا بازاری جذاب و پرسود است و با توجه به میزان عرضه و تقاضا قابل پیش‌بینی و رصد کردن است.

وی در ادامه افزود: امروزه در اغلب کشورها برای عبور از بروکراسی‌ها، نفت را از طریق شرکت‌های غیردولتی به فروش می‌رسانند.

حق شناس اظهار کرد: در دنیا اکثر کالاها توسط بخش خصوصی عرضه و خرید می‌شوند، و کمتر کشوری چون ایران است که صادرات و واردات تمام کالاها ازجمله نفت در دست دولت باشد.

وی با اشاره به شرایط كنونی كشور و تحریم‌ها گفت: فروش نفت تقریباً نصف شده است و دولت به خاطر تحریم‌ها به بخش خصوصی اجازه وارد شدن در عرصه صادرات نفت را داده است.

حق شناس در ادامه افزود: موفق نبودن بخش خصوصی در صادرات نفت بخاطر مشكلات مالی و یا ضمانت‌نامه‌های خواسته شده نیست بلكه بخاطر تحریم‌هاست و در واقع این نفت ایران است كه تحریم شده است.

این كارشناس مسایل اقتصادی در پایان افزود: اگر بخش خصوصی بتواند به رغم تحریم‌ها، صادر كننده نفت شود می‌تواند جایگاه دایمی در عرصه صادرات نفت برای خود پیدا كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز