خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیركل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی برای درگذشت استاد سركاراتی

کد خبر : ۸۴۳۷۲

بهمن سرکاراتی، استاد دانشگاه تبریز و عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی چهارشنبه هفته قبل به علت ایست قلبی در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست.

ایلنا: مدیركل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت استاددكتر بهمن سركاراتی پیام تسلیتی به دكتر باقری همسر ایشان عضو وابسته‌ی فرهنگستان و رییس بنیاد پژوهشی آموزشی شهریار تبریز ارسال کردند.

به گزارش ایلنا متن پیام تسلیت فیروز رضایی به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه

از شماهر دو چشم یك تن كم وز شمار خرد هزاران بیش

یك بار دیگر جامعه علمی كشور به ماتم نشست. دانشمند فرهیخته، استاد دكتر بهمن سركاراتی به دیار باقی شتافت و خیل عظیم دوستداران علم و فرهنگ را در غم و اندوه فرو برد.

سركار خانم دكتر باقری، رئیس محترم بنیاد پژوهشی شهریار

اینجانب ضایعه ی فقدان این استاد گرانقدر و ستاره درخشان آسمان فرهنگ و ادبیات ایران زمین را به سركارعالی و سایر بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و برای جملگی، صبر و آرامش مسألت می نماید. امیدوارم تربیت یافتگان شایسته ی این استاد فقید، ادامه دهنده ی راه پرفروغ اعتلای زبان و ادبیات فارسی باشند.

لازم به ذکر است بهمن سرکاراتی، استاد دانشگاه تبریز و عضو برجسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی چهارشنبه هفته قبل به علت ایست قلبی در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست.

فیروز رضایی،آموزش و پرورش، آذربایجان شرقی، بهمن سرکاراتی، مهری باقری، فرهنگستان زبان و ادب فارسی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز