خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی:

اگر تدبیر رهبر انقلاب نبود شاید چنین روزی برای ایران رقم نمی‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۱۱

اگر تدابیر مقام معظم رهبری و کلمات، جملات و رهنمودهای ایشان و حتی کلام آخرشان در روز رای گیری که گفتند رای مردم امانت و حق‌الناس است، نبود معلوم نبود که امروز این پیروزی برای ملت ایران رقم بخورد.

ایلنا: همایش تجلیل از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی با حضور بسیاری از مردم و مسئولان در محل سالن اجلاس کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار داشت:‌ دلم می‌خواهد در این آغاز سخن درس کوتاهی را که علی ‌اکبر به همه ما آموخت؛ برای شما بازگو کنم.

وی ادامه داد: حضرت علی‌ اکبر(ع) از همه به پدرش امام حسین(ع) نزدیکتر بود و در راه جانبازی نیز از همه بیشتر فداکاری و جانبازی کرد. این به ما می‌آموزد هرکس بیشتر به نظام عشق بورزد؛ باید پیشتاز فداکاری برای نظام و اسلام باشد.

روحانی افزود:‌اکنون نیز باید از دولت تدبیر و امید آنانی که پیشتاز عشق‌ورزی به کشور و میهن هستند، خواست تا در صف اول فداکاری و تحقق آرمان‌های دولت و نظام باشند.

وی افزود: عرض امروز من سپاس و تشکر از خدای بزرگ است که بی‌تردید زمینه این پیروزی را لطف و عنایت او می‌دانم و همچنین عنایت ولی‌عصر که این ایام به نام اوست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید سپاس بگویم از تدابیر مقام رهبری که اگر کلمات، جملات و رهنمودهای ایشان و حتی کلام آخرشان در روز رای‌گیری که گفتند رای مردم امانت و حق‌الناس است، نبود معلوم نبود که امروز شاهد چنین پیروزی برای ایران بودیم.

وی با تشکر از کلیه اندیشمندان، استادان، جوانان و یکایک کسانی که برای تحقق این مهم تلاش کردند، اظهار داشت:‌ من همیشه به شور و شوق جوانان ایمان داشتم. حماسه‌سازی جوانان را دیده بودم چه در انقلاب چه در 15 خرداد و چه در جنگ تحمیلی. اما این‌بار این شور و هیجان از جوانان از جنس دیگری بود.

رئیس جمهور منتخب ادامه داد: همچنین از زنان بزرگ و مادران و دختران جوان بخاطر حمایت‌های بی‌دریغشان تشکر می‌کنم اما باور دارم که این حضور یک چیز را به ما گوشزد می‌کند و آن اینکه مردم ما آینده بهتری می‌خواهند.

حسن روحانی ادامه داد: همچنین باید از حضرت آیت‌اله هاشمی رفسنجانی که تدبیر، حوصله، صبر و سکوتشان زیبا و معنادار بود، تشکر کنم و همچنین از برادرم سیدمحمد خاتمی و از همه جریان‌های سیاسی و جناح‌ها از اصلاح‌طلبان، اعتدالگرایان و اصولگرایان و همه آنها که به صحنه آمدند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه هفته آخر انتخابات نشان از اتحاد و وحدت و همدلی دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اعتدالگرایان بود، اظهار داشت: از آیت‌اله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی که هدایت و رهبری این اتحاد را برعهده گرفتند، تشکر می‌کنم. مهم آن نبود که در پایان حسن روحانی بماند، زیبا این بود که هدف مهم که همان اتحاد بود را همگی لمس کردند.

روحانی با اشاره به اینکه خیلی‌ها از بسیاری از چیزها ازجمله از برندهای حزبی و جناحی گذشتند، متذکر شد: این گذشت یک معنای بسیار زیبایی دارد و نشان آن است که در ادامه راه نیز برای اهداف نظام و کشور از خود می‌گذریم.

رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: منظره‌های بسیار زیبایی در این انتخابات شکل گرفت که همگی حاکی از رشد و دست‌آموزی از گذشته بود.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه این روزها که از وزارتخانه‌های مختلف به نزد من می‌آیند و گزارش کار می‌دهند تا زمینه برای انتقال قدرت فراهم شود، بیشتر مشکلات را لمس می‌کنم اما امیدم کاسته نمی‌شود و مطمئن هستم حضور مردم نه تنها در انتخابات بلکه حمایت، هدایت و ارشاد مردم به این دولت تا پایان ادامه خواهد داشت.

روحانی با بیان اینکه برادر بسیار عزیزم آقای دکتر عارف بسیار اخلاقی عمل کردند و برمبنای هدف گام برداشتند، اظهار داشت: در تقلب احوال است که جوهر رجال مشخص می‌شود و من از همه آنها سپاسگذارم.

به گفته روحانی، ستادهای وی ازجمله ستادهایی بودند که پولی در بساط نداشتند اما چون امیدشان به خدا بود ناامید نشده و در راه پیروزی گام برداشتند.

رئیس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی ما آبروی ما بود که در کف اخلاص گذاشتیم و به صحنه آمدیم و خیلی از مردم به ما کمک کردند و این کمک‌ها موجب ایجاد موجی شد که از شهر تا روستا را فراگرفت.

وی خاطرنشان کرد: باوجود آنکه من تنها به چند مرکز و استان سفر کردم و حتی وقت آن را نداشتم که بسیاری از شهرهای بزرگ را بازدید کنم اما رای من در روستاها نیز رای بسیار بالایی بود و بسیار شبیه رای مردم در شهرها و خارج کشور بود و این نشان می‌دهد که جامعه ما جامعه دیگری است و این پیام خوبی دارد.

وی ادامه داد: خوشحالم که جامعه امروز ما حال و هوایی توام با نشاط و پیروزی دارد و این پیروزی چقدر نشاط‌آفرین بوده است و این دستاورد بزرگی است که به ارمغان آمده خیلی از ناکامی‌هایی که مربوط به چهار سال گذشته بود این باران رحمت مردم که تبدیل به سیل شد همه را شست و امروز مردم نه تنها به دولت و نظام بلکه به یکدیگر نیز اعتماد دارند.

وی با بیان اینکه شور و شوقی در همه اقوام ایرانی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: این پیروزی همه کشور را یکپارچه و یکصدا دچار شور و نشاط کرد.

حسن روحانی خاطرنشان کرد: من در یک جمله می‌خواهم به همه شما خسته نباشید بگویم و امیدوار باشم که با تلاش شما دولت تدبیر و امید به اهداف خود و شعارهایش دست یابد. می‌دانم که هیچ یک از شما دنبال حسن روحانی نبودید. من خود نیز به دنبال حسن روحانی نبودم بلکه همه ما بدنبال سربلندی ایران بودیم.

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان از بازیگران گرفته تا موسیقی‌دانان در جشن امروز یک پیام بسیار مهم دارد، اظهار داشت:‌ این پیام مهم این است که همه با هم‌اید و قهرها تمام شده است و دوران اتحاد و یگانگی آغاز شده است.

رئیس جمهور منتخب مبنای دولت آینده را دولت شایسته سالاری و فراجناحی بودن خواند و گفت: سیاست ما سیاست جذب است نه دفع. هرکس به هرنامزدی رای داده برای ما عزیز است. خدا را گواه می‌گیرم کسی که به من رای داده با کسی که به سایر نامزدها رای داده به یک اندازه برای من عزیز است و ما تمام 75 میلیون ایرانی را با چشم واحد نظاره می‌کنیم.

رئیس جمهور منتخب گفت: ما تلاش می‌کنیم تمام افراطی‌ها را با زبان نرم به اعتدال دعوت کنیم و به امید خدا در این کار موفق خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه مبارزه انتخاباتی تمام شده است، متذکر شد: زندگی همچنان جاری است و ایران همیشه پاینده است. بیایید به یکدیگر قول بدهیم که این روحیه نشاط و فداکاری را حفظ کنیم و امیدوار باشیم. مثل شمع با شمع امیدمان خودمان و دیگران را روشن کنیم و مطمئن باشید که از نور ما کم نخواهد شد و هزینه‌ای هم نخواهد داشت و همه‌جا روشن‌تر خواهد شد. دست در دست هم دهیم تا آخر به اهداف والای دولت و نظام برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز