خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان سمنان:

منع ورود مواد اولیه توأمان با ورود كالای خارجی، تولید داخلی را نابود می‌كند

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۶۶

چکیده: «در حالی که فعالیت کارخانه‌های کاشی و سرامیک به دلیل محدودیت واردات مواد اولیه خارجی کاهش یافته است؛ فعالیت واحدهای نساجی به دلیل واردات بی رویه منسوجات چینی همچنان در معرض تهدید است».

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان سمنان گفت: در شرایطی كه بیشتر واحدهای تولیدی برای ادامه تولید با مشكل تهیه مواد اولیه خارجی مواجه‌اند، ورود بی‌رویه كالاهای مصرفی خارجی همچنان برای گروهی دیگر از تولید كنندگان به دغدغه اصلی تبدیل شده است.

«علیرضا برهانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: تا پیش از نوسانات نرخ ارز و تشدید تاثیر تحریم‌های اقتصادی، واحدهای تولیدكننده كاشی و سرامیك این استان از پر رونق ترین بنگاه های صنعتی بودند.

وی بابیان اینكه بخش قابل توجهی از كارگران سمنانی در واحدهای تولید كننده كاشی و سرامیك مشغول كار بودند افزود: كیفت محصول این واحدها در حدی بود كه بخشی از  محصولات این كارگاه‌ها به خارج صادر می‌شد.

این مقام كارگری افزود: با این حال از زمان نوسانات نرخ ارز و تشدید محدویت برای خرید مواد اولیه خارجی  فعالیت كارخانه های سازنده سرامیك و كاشی نیز با مشكل روبرو شده است.

به گفته برهانی هم اكنون به دلیل سخت شدن شرایط خرید رنگ و سایر مواد اولیه شیمایی از خارج كشور‏، تولید كنندگان كاشی و سرامیك با مشكل مواجه شده‌اند.

وی افزود ادامه این مشكل در نهایت باعث تعدیل كارگران و تعطیلی كارخانه‌های سازنده كاشی و سرامیك خواهد شد.

به گفته مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان سمنان این گرفتاری در حالی در واحدهای تولید كننده سرامیك و كاشی ادامه دارد كه هنوز واحدهای نساجی برای ادامه فعالیت خود با مشكل واردات كالاهای چینی مواجه هستند.

این مقام كارگری ادامه داد: با وجود گران شدن بهای ارز‏، هنوز واردات انبوه منسوجات بی كیفیت چینی ادامه دارد.

برهانی گفت: ادامه این شرایط باعث شده تا در این اوضاع نامناسب اقتصادی كارگران نساجی بیش از گذشته با مشكل تامین معاش و امنیت شغلی مواجه شوند.

وی گفت: درصورت تهرگونه تعدیل یا تعطیلی واحدهای نساجی بازهم این كارگران هستند كه مرتكب زیان می‌شوند.

این مقام كارگری گفت: در مجموع شرایط دوگانه برای واردات باعث شده تا امنیت شغلی و تامنی معاش كارگران در معرض تهدید قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز