خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن برنج كشور در گفتگو با ایلنا:

روحانی برنج ایرانی را به سفره‌ها بازگرداند/ واردات نیمی از نیاز سال ظرف 3 ماه

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۵۲

«میزان احتیاج سالیانه واردات برنج كشور 600 هزار تن است كه تا كنون با واردات 360 هزار تن برنج ظرف سه ماه، بیش از نصف نیاز كشور واردات انجام شده است.»

با واردات 360 هزار تنی برنج تنها ظرف سه ماهی كه از سال گذشته، بازار خوبی برای برنج ایرانی در سال جاری پیش بینی نمی‌شود.

«جمیل علیزاده شایقی» دبیر انجمن برنج كشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با ابراز نگرانی نسبت به واردات برنج  اظهار داشت: میزان احتیاج سالیانه واردات برنج كشور 600 هزار تن است كه تا كنون با واردات 360 هزار تن برنج ظرف سه ماه، بیش از نصف نیاز كشور واردات انجام شده است.

وی وضعیت تولید برنج را امسال خوب توصیف كرد و افزود: در حالی كه در فروردین ماه نگرانی های خشكسالی در برخی مناطق و بارندگی در مناطق دیگر احساس می‌شد، ولی خوشبختانه با گذشت زمان و رسیدن به اردیبهشت ماه به شرایط مطلوبی برای تولید رسیدیم.

شایق تصریح كرد: با پیش بینی كه صورت گرفته است امسال تولید راضی كننده بوده و نیاز واردات بیش از 600 هزار تن نخواهد بود، با این اوضاعی كه برای واردات در پیش گرفته شده است وضعیت وخیمی برای برنج داخلی تصور می شود و در صورت ادامه این روند امسال هم ویترین مغازه ها از برنج خارجی پر خواهد شد.

وی در آخر به نامه ای اشاره كرد كه به رییس جمهور منتخب نوشته شده و افزود: در این نامه با توجه به برنامه‌های آقای روحانی كه تولید و كشاورزی را از دغدغه های‌شان نشان داده اند، خواسته شده است جدی تر به این محصول استراتژیك توجه و به مشكلات تولید این محصول رسیدگی شود تا دیگر در سفره‌های ایرانی شاهد برنج های خارجی به جای تولیدات داخلی نباشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز