خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

درآمدهای نفتی صرف تقویت تولید شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۴۳

شرایط امروز تولیدگران، نیروهای کار و صنعت‌گران سخت است و باید با استفاده مناسب از منابع متعدد ارزشمند انسانی و مدیران مجرب موجود، به تدریج مشکلات بخش‌های تولید و صنعت را رفع و موانع صدور خدمات فنی و تجارت را مرتفع کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبنای سیاست‌های اقتصادی ما هزینه‌کرد درآمدهای نفتی در حوزه تولید و ذخیره بخشی از مازاد آن برای شرایط بحرانی کشور است اما در سال‌های اخیر، واردات مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای اتحادیه‌های تجاری، صنعتی و تولیدی کشور، از نیروهای ارزشمندی که در بخش‌های صنعت، تجارت و تولید سعی می کنند تا نیازهای جامعه را با امکانات محدود تأمین کنند، تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: شرایط امروز تولیدگران، نیروهای کار و صنعت‌گران سخت است و باید با استفاده مناسب از منابع متعدد ارزشمند انسانی و مدیران مجرب موجود، به تدریج مشکلات بخش‌های تولید و صنعت را رفع و موانع صدور خدمات فنی و تجارت را مرتفع کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تأکید سیاست‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور بر لزوم کاهش ۱۰ درصدی وابستگی کشور به درآمدهای نفتی گفت: از ابتدا مبنای سیاست‌های اقتصادی بر این بود که درآمدهای نفتی حاصله، صرف تقویت بخش‌های تولیدی، صنعت و کشاورزی شده و بخشی از مازاد درآمدها نیز برای شرایط بحرانی کشور ذخیره شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر به جای حمایت از تولید، واردات مورد توجه قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی با توجه به تغییر مدیریت اجرایی کشور در حماسه سیاسی 24 خرداد، ابراز امیدواری کرد در دولت جدید، نیروهای کیفی و مجرّب در بخش‌های صنعت و تولید به‌کار گرفته شوند تا مشکلات موجود در این بخش‌ها به تدریج رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌ رود رئیس جمهور جدید از فرصتی که در این دوره در اختیار دارند به نحو احسن استفاده کرده و با مطالعه دقیق و استفاده از افراد متخصص و مخلص که پیش شرط تغییر و تحول شرایط موجود است، بتواند همراه با رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی مردم را تقویت کرده و امیدی را که در دل‌های آنان ایجاد شده است، تقویت و تداوم بخشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این دیدار آقایان داود رشیدی، رفیع برزگر و نورالدین مهری از جامعه صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور با تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد توسط مردم، گزارشی از مسائل و مشکلات موجود در بخش‌های صنعت و تولید ارائه کردند.

آنها در سخنان خود خواستار راهنمایی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از این مشکلات شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز