خبرگزاری کار ایران

الکل؛ عامل 25 درصد مرگ های دوران جوانی در دنیا

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۲۶

25 درصد مرگ های 16 تا 24 سال بدلیل مصرف الکل بوده و در افراد بالای 35 سال باعث بروز مشکلات بدنی و طبی شده است. از لحاظ مشکلات بهداشت عمومی نیز 4 درصد فشارها و آسیب های روانی در جهان بدلیل مصرف الکل است.

ایلنا: طبق آمارهای جهانی، 25 درصد مرگ های سنین 16 تا 24 سال در جهان به دلیل مصرف الکل است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مسئول واحد بهداشت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان، اظهار داشت: مصرف الکل اثرات مخرب گوناگونی در جوامع بر جای می گذارد که طبق آمارهای جهانی، 25 درصد مرگ های 16 تا 24 سال بدلیل مصرف الکل بوده و در افراد بالای 35 سال باعث بروز مشکلات بدنی و طبی شده است. از لحاظ مشکلات بهداشت عمومی نیز 4 درصد فشارها و آسیب های روانی در جهان بدلیل مصرف الکل است.

رضا دواساز ایرانی با بیان راههای پیشگیری از مصرف الکل ادامه داد: در دنیا چندین راهکار برای پیشگیری از مصرف الکل در جوامع پیشنهاد شده است که از این راهکارها می توان به بحث عرضه و فروش الکل در ساعات مشخصی از روز، تست کنترل سلامت رانندگان سابقه دار در مصرف الکل، وضع قوانین عدم فروش به افراد زیر 18 سال، کنترل آگهی های تبلیغاتی، اشاره کرد.

دواساز ایرانی افزود: با توجه به شرایط دینی و مذهبی در کشور ما، تنها راهبرد مناسب برای پیشگیری از مصرف الکل، آموزش بهداشت است که در مورد برنامه های آموزشی، بهترین مداخلات روش آموزش عمومی مهارت های زندگی با تأکید بر جنبه های معنوی و اسلامی است که فرد را در برابر مشکلات زندگی مصون سازی می نماید و ظرفیت آنان را برای مقابله با چالش ها و کشمکش ها و ناملایمات زندگی روزمره ارتقاء می دهد.

مسئول واحد بهداشت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان خوزستان همچنین گفت: توانمند سازی افراد در پیشگیری از مصرف الکل نیز از مهمترین راههای پیشگیری از مصرف آن می باشد. در واقع پیشگیری برابر است با افزایش توانمندی و کاهش مشکلات، و باید راهکارهای مقابله و توجه به مشکلات زمینه ای مانند مشکلات تحصیلی، خانوادگی و روابط بین فردی را در این افراد توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز