خبرگزاری کار ایران

بیانیه نهایی سران گروه هشت:

دولت انتقالی سوریه در نشست ژنو 2 تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۸

به‌رغم توافق سران گروه هشت درباره تعیین دولت انتقالی سوریه در جریان نشست ژنو 2، درباره این مساله كه آیا مسئولان فعلی سوریه نیز در این دولت نقشی خواهند داشت یا خیر، توافقی حاصل نشده است.

رهبران هشت كشور صنعتی جهان در پایان نشست خود با صدور بیانیه‌ای درباره سوریه خواستار تعیین دولت انتقالی در این كشور در جریان نشست ژنو 2 شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، به‌رغم توافق سران گروه هشت درباره تعیین دولت انتقالی سوریه در جریان نشست ژنو 2، درباره این مساله كه آیا مسئولان فعلی سوریه نیز در این دولت نقشی خواهند داشت یا خیر، توافقی حاصل نشده است.

به گزارش یورونیوز، «دیوید كامرون» نخست‌وزیر انگلیس در این‌باره گفت: «این‌که پای میز گفت‌وگوهای نشست گروه هشت، نظرهای متفاوتی وجود داشت، یک راز پنهان نیست اما همه ما در مورد یک نکته اساسی اتفاق نظر داریم و آن، پایان درگیری‌های سوریه و کمک به مردم این کشور برای دستیابی به تغییراتی است که خواستار آن هستند.»

«ولادیمیر پوتین» ریس‌جمهوری روسیه نیز نسبت به تسلیح مخالفان سوری هشدار داده و گفت كه این تسلیحات ممکن است روزی در خود اروپا استفاده شوند.

وی ادامه داد: «به نظر ما هرگونه تصمیمی مبنی بر ارائه سلاح به مخالفان سوری بر اساس اتهام‌های ثابت نشده استفاده از سلاح شیمیایی، تنها باعث تشدید بی‌ثباتی اوضاع می‌شود.»

نشست سران گروه هشت در ایرلند شمالی برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز