خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان البرز:

دستگاه قضا با مجرمان انتخاباتی به شدت برخورد می کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۹۹

علت تأخیر در اعلام اسامی منتخبان شورای اسلامی شهر کرج بروز مشکلات فنی بوده است/ تعداد آراء کاندیداها در صورت درخواست کتبی آنها اعلام می شود.

ایلنا: رئیس ستاد انتخابات استان البرز با بیان اینکه کلیه فرایندهای انتخابات از تبلیغات تا شمارش آراء مستند سازی شده است، تصریح کرد: طی هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه قضا و ایجاد شعبه ای به همین منظور در دادگستری، به صورت جدی با مجرمان انتخاباتی برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا در کرج، ناصر رجبی در جمع تعدادی از کاندیداهای معترض به نتایج آرای شورای اسلامی شهر کرج موضوع رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی را محور قرار داد و اظهار داشت: با تخلفات تبلیغاتی کاندیداها دو نوع برخورد شده که در مرحله نخست کمیته های 18 گانه که کار امحاء و برخورد با تخلفات تبلیغاتی را عهده دار بودند تا حد ممکن هر گونه تبلیغ غیر مجاز را معدوم کردند.

وی افزود: جابجایی نیروهای شهرداری در هر منطقه به جهت بستن مسیر هر گونه تخلف از تدابیر اندیشیده شده در این زمینه بود که طی آن 4 کامیون تبلیغات غیر مجاز جمع آوری شد.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز بیان کرد: برخی از فعالیت ها نیز در زمره تخلف نبوده و جرم محسوب می شود از این جهت نیز با دستگاه قضایی هماهنگی های لازم بعمل آمده است و با ارائه گزارش کتبی شدیداً و بدون هیچ گونه چشم پوشی با مجرمان برخورد می شود.

رجبی در ادامه علت تأخیر در اعلام اسامی منتخبان شورای اسلامی شهر کرج را بروز مشکلات فنی ذکر کرد و گفت: همانگونه که پیش تر نیز اعلام شده بود به جهت حجم بالای مشارکت مردم و تعداد بالای کاندیداها شمارش آراء در شهرستان مدت 2 روز به طول انجامید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در خصوص گزارش ورود کاندیداها به سایت تجمیع آراء انتخابات شهرستان کرج نیز بیان کرد: به جز بخش سایت که با اقدامات امنیتی محافظت می شد، ورود به مابقی بخش های مرکز شهید خذایی فنی و حرفه ای آزاد بوده است، ضمن اینکه محدوده فضای سایت نیز به دوربین مجهز بوده و کلیه اقدامات مستند سازی شده، که در صورت اعلام زمان و مکان دقیق بروز تخلف رسیدگی می شود.

رجبی در ادامه بیان کرد: هر یک از کاندیداها که خواستار دریافت شمارش آراء خود باشد میتوانند درخواست کتبی خود را به فرماندار ارائه و از تعداد رأی های اکتساب شده خود آگاهی پیدا کند.

وی خاطر نشان شد: کاندیداهای معترض به آراء اعلامی، تا 2 روز پس از اعلام نتیجه اولیه انتخابات مهلت دارند شکایت خود را به هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان جهت رسیدگی تسلیم دارند و اگر انتخابات تائید نشد و شکایتی وجود داشت هیئت نظارت استان در مهلت قانونی 15 روزه نتیجه نهایی رسیدگی را به ستاد انتخابات استان البرز اعلام می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز