خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون كارگران بازنشسته گیلان:

افزایش مستمری‌ بازنشستگان سه ماه به تعویق افتاده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۸

چکیده: «با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌كنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز كمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.»

عضو هیات مدیره کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان گیلان از بدقولی مسئولان ارشد سازمان تامین اجتماعی و ناتوانی کانون عالی بازنشستگان در پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان انتقاد کرد.

«محمد حسین براتی» در این باره به ایلنا گفت: در این سه ماه كه از سال جدید گذشته است، مسئولان سازمان تامین اجتماعی مدام وعده افزایش مستمری بازنشستگان را می‌دادند و چندین تاریخ مختلف برای اعمال افزایش اعلام كردند كه هیچ كدام از این وعده‌ها محقق نشد.

این فعال جامعه بازنشستگان در گیلان ادامه داد: در نهایت قرار شد مستمری بازنشستگان تا خردادماه پرداخت شود اما این بار هم مدیران تامین اجتماعی و كانون عالی بازنشستگان خلف وعده كردند.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی تامین کننده نیازهای بازنشستگان خود نیست، افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد از بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری حداقلی (۴۰۰ هزار تومان) را دریافت می‌كنند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز كمتر از حداقل (حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، در این شرایط اقتصادی منصفانه نیست مسئولان تامین اجتماعی در مورد افزایش حقوق بازنشستگان سنگ اندازی کنند.

به گفته براتی قرار بود افزایش ۲۵ درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران از ابتدای فروردین ماه اعمال شود و اردیبهشت نیز تمام معوقه‌ها به مستمری‌بگیران پرداخت ‌شود اما در آخرین روزهای سومین ماه سال هنوز كانون عالی بازنشستگان كه باید مدافع حقوق صنفی كارگران بازنشسته باشد نتوانسته است حق قانونی ما را از سازمان تامین اجتماعی بگیرد و تنها نقش سخنگویی سازمان را ایفا می‌كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز