خبرگزاری کار ایران

قرارگاه پدافند زیستی شفا در آذربایجان شرقی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۵

هدف از تشکیل این قرارگاه مقابله با تهدیدات زیستی طبیعی و غیرطبیعی است./ حملات زیستی از مهم ترین، پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین حملات است که با به کارگیری میکروب‌ها و ویروس‌های مهندسی شده و مسلح، در جنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایلنا-تبریز:مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه پدافند زیستی شفا در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی اروجی هدف از تشکیل این قرارگاه را مقابله با تهدیدات زیستی طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد و گفت: حملات زیستی از مهم ترین، پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین حملات است که با به کارگیری میکروب‌ها و ویروس‌های مهندسی شده و مسلح، در جنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان این که قرارگاه پدافند زیستی استان زیرمجموعه قرارگاه زیستی کشور است، افزود: وظایف این قرارگاه را مجموعه‌ای از اقدامات شامل رصد و پایش، آشکارسازی، هشداردهی، تشخیص، تصمیم و عملیات، کنترل، حفاظت و پیشگیری، امداد و نجات، درمان، بازیابی و بازتوانی منابع، محدودسازی و رفع آلودگی در برابر تهدیدات زیستی تشکیل می‌دهند.
اروجی خاطرنشان کرد: تهدیدات زیستی در دو گونه کلاسیک و نوین اعمال می‌شوند که تمهید عملیات مربوط به پدافند غیرعامل در مقابل آنها، موجب حفاظت از سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات زیستی و کاهش آثار و عواقب آنها می‌گردد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل، این موضوع را برای کشور حیاتی دانست و خاطرنشان کرد: در تعدادی از کشورهایی که از سال 70 تاکنون جنگی رخ نداد به طور جدی به موضوع پدافند غیرعامل پرداخته شده و موفق هم بوده‌اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز