خبرگزاری کار ایران

مهمترین اولویتهای حوزه های تولید، خدمات و صادرات با ارزش افزوده اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۳۰

بر اساس این سند تجهیزات الكترونیكی و الكتریكی، تجهیزات و ماشین آلات صنعت، تجهیزات حمل و نقل، محصولات شیمیایی، تولید حاملهای انرژی و خدمات فنی و مهندسی از اولویتهاست.

ایلنا-تبریز:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه راهبردی ابلاغی از سوی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت 10 اولویت حوزه های تولید، خدمات و صادرات با ارزش افزوده بالا مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جعفر عظمایی افزود: بر اساس این سند که در آستانه گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن توسط وزیر ابلاغ شده است، تجهیزات الكترونیكی و الكتریكی، تجهیزات و ماشین آلات صنعت، تجهیزات حمل و نقل، محصولات شیمیایی، تولید حاملهای انرژی و خدمات فنی و مهندسی از اولویتهاست.

وی گفت: همچنین خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات آموزشی و سرگرمی، خدمات گردشگری و خدمات بیمه ای و مالی از دیگر اولویتهایی است كه در این برنامه تاكید شده است.

برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت همچنین در برگیرنده اهداف كلان بخش های صنعت، معدن و تجارت در راستای چشم انداز 1404 و با توجه به جایگاه این بخش ها در اقتصاد كشور به شمار می رود.

وی همچنین اظهار داشت: بر این اساس ارزش افزوده بخش، متوسط نرخ رشد ارزش افزوده بخش، حداكثر نرخ تورم مصرف كننده، حداكثر نرخ تورم تولید كننده، ارزش صادرات بخش، نسبت صادرات بخش، نسبت صادرات به واردات بخش، تعداد اشتغال بخش و سهم بهره وری از رشد ارزش افزوده بخش، اهداف كلان تعیین شده هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر اجرای این برنامه با مشاركت بنگاه‌های خصوصی و تعاونی و به ویژه تشكل‌های آنها تاكید كرده است.

عظمایی خاطر نشان کرد: به این منظور، انجام بخشی از مسئولیت‌ها و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیاده‌سازی و اجرای برنامه راهبردی به اصناف، تشكل‌های صنعتی و معدنی واگذار می‌شود و این موارد توسط ستاد برنامه راهبردی تعیین می‌ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز