خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس اقتصادی:

دولت نقش تسهیل كننده فعالیت بخش خصوصی را ایفا كند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۷۰

«تنها راهکار برون رفت از بحران اقتصادی کشور اصلاح نظام تدبیر اقتصادی کشور است/ بخش دولتی باید خود را آماده کمک به بخش خصوصی راکد و بی نشاط کند.»

یك كارشناس اقتصادی معتقد است صندوق توسعه ملی می‌تواند به نهادی تبدیل شود که فرایند صنعتی شدن کشور را تسهیل کند.

«بایزید مردوخی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا تنها راهکار برون رفت از بحران اقتصادی کشور اصلاح نظام تدبیر اقتصادی کشور است گفت: قوانین باید سازگار با توسعه صنعتی بخش غیر دولتی تغییر كنند و بخش دولتی باید خود را آماده کمک به بخش خصوصی راکد و بی نشاط کند.

این كارشناس اقتصادی نقش دولت را تسهیل فعالیت بخش خصوصی دانست و گفت: دولت باید فعالان صنعتی و کارآفرینان را شناسایی کرده و از آنها بخواهد در صنعت کشور سرمایه گذاری کنند.

مردوخی در تشریح وظیفه دولت در این مسیر گفت:  دولت برای این امر باید در حدود 10 تا 20 درصد در طرح های بخش های خصوصی سرمایه گذاری کرده و مشوق اصلی برای جریان صنعتی سازی بخش خصوصی باشد.

به گفته مردوخی این اقدام دولت می‌تواند بخشی از منابع مالی سرمایه گذاری را تامین کند و از جانب دیگر باعث ترغیب سرمایه‌گذاران خصوصی به سرمایه گذاری خواهند بود.

وی تصریح کرد: صندوق توسعه ملی نیز در این راستا می تواند به نهادی تبدیل شود که به فرایند صنعتی کشور کمک کرده و دیگر منابع اش را صرف زمینه هایی که بخش خصوصی در آن مطرح نیست نخواهد کرد.

وی در پایان افزود: لازمه صنعتی شدن، پس انداز بخش خصوصی، منابع سیستم بانکی، کمک دولت و منابع بخش خصوصی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز