خبرگزاری کار ایران

گلایه رییس ستاد طرح ملی "تلفنی حافظ قرآن شوید" از حمایت‌های قرآنی

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۶۵

متاسفانه اخبار فراوانی جهت حمایت از طرح های حفظ قرآن کریم توسط مسئولین قرآنی کشور شنیده می شود اما هیچ کس از این طرح ملی حمایت نمی کند و این درحالی است که همه ظرفیت های لازم برای برگزاری دوره حفظ اعم از خود قرآن آموز، طرح و برنامه آموزشی، اساتید و بسته های کمک آموزشی آماده می باشند.

ایلنا: طه محجوب رییس ستاد طرح ملی" تلفنی حافظ قرآن شوید" گفت: ثبت نام مرحله هفتم این طرح ملی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد که تا کنون بیش از 4000 نفر از سراسر کشور با این مرکز تماس گرفته اند که این عدد با احتساب تماس های سال گذشته البته با کمترین اطلاع رسانی به 81000 نفر می رسد و این درحالی است که دارالقرآن خانه کارگر به عنوان ستاد مرکزی طرح ملی " تلفنی حافظ قرآن شوید" فقط توانسته است کار آموزشی حدود 15000 نفر از این افراد را آغاز نماید.

وی گفت: با توجه برنامه های اطلاع رسانی که برای سال جدید در نظر گرفته شده احتمالا عدد تماس گیرنده به 200000 نفر تا پایان سال افزایش خواهد یافت و این در صورتی است که ظرفیت این طرح در سال جاری تنها 32000 نفر می باشد.

وی گفت: متاسفانه اخبار فراوانی جهت حمایت از طرح های حفظ قرآن کریم توسط مسئولین قرآنی کشور شنیده می شود اما هیچ کس از این طرح ملی حمایت نمی کند و این درحالی است که همه ظرفیت های لازم برای برگزاری دوره حفظ اعم از خود قرآن آموز، طرح و برنامه آموزشی، اساتید و بسته های کمک آموزشی آماده می باشند.

وی گفت: بدون شک اگر از این طرح قرآنی حمایت شود طی 3 سال بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور می توانند از آن بهره مند گردند.

وی با انتقاد از حمایت های سلیقه ای مسئولین از طرح های آموزشی گفت: استقبالی که این طرح شده خود نشان دهنده منحصر به فرد بودن آن می باشد و عدم حمایت از آن نوعی ظلم به جامعه قرآنی محسوب می شود.

محجوب گفت:البته باید از برخی از ارگان ها و سازمان ها بویژه در حوزه اطلاع رسانی نظیر سازمان صدا و سیما و شبکه های دوم، سوم، چهارم و قرآن، رادیو قرآن و معارف، شهرداری تهران، سازمان اتوبوسرانی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه شهید بهشتی، نهاد رهبری دانشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی، خبرگزاری ها و روزنامه ها و... تقدیر و تشکر کرد اما متأسفانه هیچکدام از متولیان اصلی حوزه قرآن اقدامی را در این جهت انجام نداده اند.

محجوب در آخر افزود: البته این گلایه بدین معنی نیست که این ستاد فعالیت خود را متوقف می کند اما در صورت حمایت این طرح می تواند تحولی را در آموزش قرآن کریم بوجود آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز