خبرگزاری کار ایران

اولین نشست خبری دكتر حسن روحانی با اصحاب رسانه/۳/

جشن پیروزی را بعداز حل مشكل بیكاری برپا می‌كنیم

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۸۷

برای اینکه بتوانیم قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم اولین گام شفافیت بیشتر است. ثانیا اعتماد متقابل بین ایران و سایر کشور‌ها را ارتقا خواهیم داد و هرجا اعتماد خدشه‌دار شود، تلاش می‌كنیم اعتماد سرجای خود برگرد.

ایلنا: حسن روحانی در بخش سوم اولین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی براینکه شما در تبلیغات اعلام کردید که جشن پیروزی را زمانی که جوانان شاغل و بیکاری از كشور رخت ببندد، در دولت شما چه زمانی جشن پیروزی به پا خواهد شد؟ گفت: با کمک مردم عزیز ما هرچه زود‌تر مساله اشتغال كه مساله بسیار مهمی است را حل می‌كنیم. نمی‌خواهم بگویم دغدغه‌ی همه خانواده‌ها ولی اکثریت خانواده‌های ایرانی عزیز شغل است. حتی آنها که فارغ التحصیل مراکز عالی کشور هستند، آن‌ها هم همین مشکل را دارند. حل اساسی بیکاری زمانی است که رونق اقتصادی درست شود و قدم به قدم نرخ بیکاری تنزل داده خواهد شد و نرخ بیکاری را به یک رقم قابل قبول خواهیم رساند. تک رقمی شدن نرخ بیكاری آرزوی همه ماست که انشاالله به آن برسیم.
وی ادامه داد: قانونی که مجلس شورای اسلامی در زمینه بهبود مستمر فضای کسب و کار تصویب کرده، دولت بلافاصله آیین‌نامه را تصویب خواهد کرد و برای اجرا ابلاغ خواهد شد. این اولین قدم خواهد بود. البته یک مشکلاتی هم بخش‌های تولید ما دارد اعم از کشاورزی که قدم به قدم دولت آن را رفع می‌کند و انشاالله در‌‌ همان سال اول اولین آثار این مساله را ببینیم. هر روز که رقم بیکاری تک رقمی شد، جشن کوچکی می‌گیریم و هر‌گاه بیکاری از بین رفت جشن بزرگی می‌گیریم.

حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرگزاری مهر درباره موضوع تحریم‌ها گفت: مساله تحریم یک معضلی است که امروز با آن مواجه هستیم البته همه ما می‌دانیم که این تحریم ظالمانه است و ملت ایران کاری نکرده که استحقاق تحریم داشته باشد. کاری که کرده قانونی بوده است. من می‌خواهم بگویم استفاده از ابزار تحریم یک ابزار ارتجاعی است و دوره‌اش گذشته. مخصوصا در دنیای امروز حتی غرب با معضلات اقتصادی مواجه است و خود آن‌ها هم می‌دانند این تحریم به ضرر خود غرب است. تحریم اگر سودی داشته باشد برای اسرائیل دارد. برای هیچ کس سودی ندارد. بنابراین اساس تحریم نمی‌تواند مبنای درستی داشته باشد. برای اینکه ما بتوانیم قدم به قدم تحریم را کاهش دهیم اولین قدم گذاشتن روی شفافیت بیشتر است.
اما ما حاضریم شفافیت بیشتری را نشان دهیم و روشن کنیم برای همه دنیا که اقدامات جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب‌های بین المللی است. ثانیا اعتماد متقابل بین ایران و سایر کشور‌ها را ما ارتقا خواهیم داد و هرجایی که اعتماد بخواهد خدشه‌دار شود، ما تلاش خواهیم کرد که این اعتماد سرجای خود برگرد. اعتماد متقابل و همچنین شفافیت بیشتر در چارچوب بین المللی است و ما در هر دو زمینه قدم خواهیم برداشت و انشاالله این تحریم را کاهش بدهیم. و بعد انشاالله به‌طور کامل حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز