خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش:

۸۷۵ میلیارد تومان به بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۳

سازمان نوسازی این آمادگی را دارد تا ۲ سال آینده تمام مدارس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، البته تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات مربوط به قانون تخریب و بازسازی مدارس است.

ایلنا: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش از تصویب ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در بودجه ۹۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، مرتضی رئیسی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: رقمی که تخصیص داده شده، رقم قابل توجهی است و چنانچه در موعد مقرر تخصیص یابد، اولویت اول سازمان نوسازی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در بودجه ۹۲ تصویب شده است، ادامه داد: از مبلغ ۶۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخریب و بازسازی مصوب سال ۸۵، تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است.

رئیسی افزود: بر این اساس، ۶۰ درصد از توافق‌های انجام شده از اعتبارات تخریب و بازسازی مدارس تاکنون تخصیص یافته است و چنانچه تا ۲ سال آینده مابقی این اعتبارات و همچنین مابه‌التفاوت افزایش قیمت مصالح در اختیار سازمان نوسازی قرار بگیرد، مدارس کشور را از لحاظ ایمنی به وضعیت مطلوب خواهیم رساند.

وی گفت: سازمان نوسازی این آمادگی را دارد تا ۲ سال آینده تمام مدارس تخریبی را بازسازی و مقاوم‌سازی کند، البته تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات مربوط به قانون تخریب و بازسازی مدارس است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای ارائه آموزش بهتر باید استانداردسازی مدارس و فضاهای آموزشی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش باشد و با تلاشی که در سازمان نوسازی صورت می‌گیرد، در آینده نزدیک شاهد استانداردسازی مدارس ناایمن خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز