خبرگزاری کار ایران

امضای توافق‌نامه جدید سازمان حج و سازمان هواپیمایی؛

پرواز به عتبات عالیات بدون مجوز از سازمان حج ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۰

از آنجا که پروازهای عتبات عالیات به صورت چار‌تر صورت می‌گیرد، سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کند که قبل از دریافت موافقت سازمان حج نسبت به صدور مجوز پرواز اقدام نکنند.

ایلنا: بر اساس توافقات صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری از این پس تمامی پروازهای عتبات عالیات فقط با موافقت سازمان حج انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، بر اساس توافقات صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری از این پس تمامی پروازهای عتبات عالیات فقط با موافقت سازمان حج انجام می‌شود.

هم اکنون اعزام‌های کاروان‌های خارج از نظارت سازمان حج و زیارت از مرزهای زمینی کشور ممنوع است اما این مسأله در پروازهای هوایی وجود ندارد و کاروان‌های خارج از نظارت سازمان حج و زیارت به راحتی می‌توانند عازم عتبات عالیات شوند.

پیش از این نیز مسعود اخوان مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته بود صدور مجوز پروازهای عتبات منوط به موافقت سازمان حج شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت‏، متأسفانه برخی پرواز‌های عتبات عالیات بدون دریافت مجوز و نظارت سازمان حج و زیارت صورت می‌گیرد که این مساله مشکلات عدیده‌ای را هنگام بروز حوادث ایجاد می‌کند.

اخوان گفت: از آنجا که پروازهای عتبات عالیات به صورت چار‌تر صورت می‌گیرد، سازمان هواپیمایی کشوری می‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کند که قبل از دریافت موافقت سازمان حج نسبت به صدور مجوز پرواز اقدام نکنند.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: متأسفانه تعدادی از دلالان حاضر نیستند با سازمان حج همکاری کنند و از سادگی مردم سوءاستفاده می‌کنند.

به عنوان نمونه، کاروان حامل زائران استان اصفهان که در انفجار تروریستی اخیر در سامرا مصدوم و شهید شدند، جزء کاروان‌های خارج از تحت نظارت سازمان حج بود که به صورت هوایی عازم عتبات شدند و مشکلات عدیده‌ای را برای سازمان حج به‌ویژه شناسایی اجساد کشته شدگان ایجاد کرد.

هم اکنون ماهانه ۱۸۴ پرواز از ۱۷ ایستگاه پروازی، به سمت عتبات عالیات انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز