خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه خشكبار در گفتگو با ایلنا خبر داد:

واردات خشكبار توسط افراد سودجو/ ورشكستگی صنف خشكبار با افزایش مالیات

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۹۶

اغلب افرادی که از صنف ما نیستند اقدام به واردات خشکبار می‌کنند و نرخ‌ها را هر گونه می‌خواهند افزایش می‌دهند اما در ‌‌نهایت پاسخ چرایی گرانی این محصولات را صنف خشکبار باید بدهد حداقل واردات بادام هندی را به خود اعضاء بسپارند.

رییس اتحادیه خشکبار از واردات خشکبار توسط افراد سودجو و ورشکستگی صنف خشکبار با افزایش مالیات‌ها خبر داد.

مصطفی احمدی، رییس اتحادیه خشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه خرید و فورش خشکبار راکد شده است اظهار داشت: معمولا در ۶ ماهه ابتدای سال تقاضا برای خرید خشکبار کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: هم اکنون نرخ خشکبار نسبت به اواخر سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است که با برداشت محصولات جدید این کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

احمدی با اشاره به این‌که ۸۰ درصد محصولات آجیل و خشکبار ایرانی صادراتی است، افزود: برخی تولیدات داخل در حوزه خشکبار به صورت قاچاق یا قانونی به دیگر کشور‌ها صادر می‌شود.

احمدی با بیان اینکه واردات خشکبار باید به دست صنف خشکبار سپرده شود اظهار داشت: اغلب افرادی که از صنف ما نیستند اقدام به واردات خشکبار می‌کنند و نرخ‌ها را هر گونه می‌خواهند افزایش می‌دهند اما در ‌‌نهایت پاسخ چرایی گرانی این محصولات را صنف خشکبار باید بدهد حداقل واردات بادام هندی را به خود اعضاء بسپارند.

وی همچنین به افزایش مالیات‌ها اشاره کرد و گفت: در برج ۱۲ سال گذشته صنف خشکبار فروش چندانی نداشت و بسیاری از افراد جنس‌هایشان در سردخانه‌ها ماند و نه تنها سرمایه‌شان خوابید و سودی نبردند بلکه باید مالیات بیشتری نیز نسبت به سالهای گذشته بپردازند.

وی در خاتمه از رییس جمهور جدید خواست که بیش از گذشته به مشکلات اصناف رسیدگی شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز