خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی:

كارگران از رئیس دولت یازدهم تضمین امنیت شغلی می‌خواهند

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۰

چکیده: «رواج قراردادهای موقت کاری، امنیت شغلی کارگران را سلب کرده است./ این کارگران پس از گذشت چندین سال از اشتغال مستمر در یک واحد تولیدی همچنان به صورت قراردادهای چند ماهه زیر نظر پیمانکار خصوصی كار می‌كنند.»

دبیر خانه کارگر خراسان جنوبی یكی از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه کارگری استان از رئیس دولت یازدهم در شرایط اقتصادی امروز را ایجاد تضمینی برای «امنیت شغلی» كارگران ذکر کرد و گفت: رواج قراردادهای موقت کاری، امنیت شغلی کارگران را سلب کرده است.

«محمدحسین براتی» با بیان اینکه قراردادهای موقت از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه کارگری است به ایلنا گفت: عمده كارگرانی که در کارگاهای دولتی و خصوصی زیر نظر پیمانکاران فعالیت دارند هنوز قرار داد موقت بوده و از وضعیت شغل خود ناراضی‌اند.

این فعال كارگری با انتقاد از وضع بسیاری از کارگران قراردادی و پیمانی، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از این کارگران پس از گذشت چندین سال از اشتغال مستمر در یک واحد تولیدی همچنان به صورت قراردادهای چند ماهه زیر نظر پیمانکار خصوصی بدون هیچ گونه مزایا از جمله داشتن بیمه به همکاری خود ادامه می‌دهند.

او با ذکر مثالی از وضعیت قرار داد کارگران پیمانکاری شهر داری بیرجند اشاره کرد و گفت: این کارگران که در بخشهای خدماتی و فضای سبز شهرداری بیرجند فعالیت دارند از وضعیت قرار داد و نحوه پرداخت حقوق خود که با تاخیر انجام می‌شود، گله‌مند بوده و به طور مکرر از مسئولان در خواست رسیدگی کرده‌اند که تا كنون رسیدگی نشده است.

این فعال کارگری در این مورد اضافه کرد: کارگران شهرداری بیرجند انتظار دارند مسئولان با حذف پیمانکار، مشکلات صنفی آنان را در زمینه نداشتن امنیت شغلی و كمبود حقوق ماهانه به حداقل برسانند.

به گفته دبیر خانه کارگر خراسان شمالی دولت می‌تواند با تزریق کمک‌های غیرنقدی از قبیل بن کارگری میزان قدرت خرید این دسته از کارگران را تقویت کرده تا انگیزه کار کردن در آنان بازگردد، چرا که دریافت حداقل حقوق، نداشتن امنیت شغلی و.. راندمان کار این کارگران را بسیار کاهش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز