خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون شوراهای اسلامی استان:

فعالیت پیمانکاران نیروی انسانی استان البرز کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۸۲

چکیده: «کارگران پیمانی در کارگاه های دولتی با مصوبه دولت جذب شده‌اند/ در بنگاه‌های خصوصی این کارگران به دلیل وخامت شرایط اقتصادی یا تعدیل شده‌اند و یا بصورت مستقیم در استخدام کارفرما هستند.»

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز از کاهش فعالیت شرکت‌های خدماتی پیمانکار تامین نیروی انسانی در واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

«علی اصلانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در حال حاضر واحدهای تولیدی دولتی و خصوصی ترجیح می‌دهند تا برای کاهش هزینه‌های خود بطور بی‌واسطه با نیروهای انسانی در تماس باشند.
وی افزود: در بیشتر کارگاه‌های دولتی از زمستان سال ۹۰ که دولت بطور جدی مسئله تبدیل قراردادهای مربوط به استخدام کارگران پیمانی را در دستور کار خود قرارداد‎، وضعیت این گروه از نیروهای انسانی نسبت به قبل بهبود یافت.
این مقام کارگری افزود: با وجود نظارتی که از سوی اداره کار بر فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی در خصوص رعایت قوانین کار و تامین اجتماعی صورت می‌گرفت‏، کارگران پیمانی شاغل در دستگاه‌های دولتی همچنان از برخی حقوق قانونی محروم بودند، اما پس از اعمال نظارت‌ بر شرکت‌های تامین خدمات نیروی‌انسانی‏، هرچند مطالبات مزدی کارگران پیمانی شاغل در دستگاه‌های دولتی طبق قانون پرداخت می‌شد اما باز هم میان این گروه از نیروی انسانی با کارکنانی که در استخدام مستقیم دستگاه دولتی بودند از نظر حقوق و مزایا تفاوت‌های چشم گیری وجود داشت.
مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان البرز افزود: این مسئله بعد از اجرای دستور دولت در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کارکنانی که بصورت کارگر پیمانی در دستگاه‌های دولتی مشغول به کار بودند برطرف شد و کارکنان بطور یکسان از مزایای مختلف شغلی برخوردار شدند.
وی همچنین در خصوص وضعیت کارگران پیمانکاری شاغل در بخش خصوصی گفت: فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تامین خدمات نیروی انسانی از ابتدا در بخش دولتی متمرکز بود و در بخش خصوصی حضور کمرنگی داشت.
اصلانی بابیان اینکه با این حال این شرکت‌ها در برخی کارگاه‌های خصوصی بزرگ صنعتی حضور داشتند گفت: از زمان وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی حضور شرکت‌های پیمانکار تامین خدمات نیروی انسانی در کارگاه‌های صنعتی کمرنگ‌تر شده است.
این مقام کارگری گفت: در شرایط کنونی که مدیران واحدهای تولیدی با مشکل رکود و تعدیل مواجه هستند، در کارگاه‌های خصوصی ترجیح داده می‌شود تا به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها بطور مستقیم با خود کارگران قرارداد منعقد شود.
وی افزود: بر این اساس در حال حاضر بیشتر کارگران پیمانی یا تعدیل شده‌اند و یا بطور مستقیم جذب واحدهای کارگاه خود شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز