خبرگزاری کار ایران

جهانگیرزاده در تذکر آیین نامه‌ای:

برای کارگروهی که هنوز تشکیل نشده رئیس تعیین کرده‌ایم

کد خبر : ۸۲۲۷۳

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اعطای مجوز برای تنظیم کارگروه به ستاد به دلیل تعیین رئیس برای آن نمی‌باشد، افزود: این کار یعنی دکمه را پیدا کنیم و برایش کت و شلوار بدوزیم که این با هیچ قانونی جور در نمی‌آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمی توان قبل از تنظیم کارگروهی برای آن رئیس تعیین کرد، گفت: تعیین کردن رئیس برای کارگروه قبل از تنظیم آن با حکمت قانونگذاری مغایرت دارد.

به گزارش ایلنا، جواد جهانگیرزاده در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۸ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده ۲۰۱ قانون اساسی گفت: در ماده  یک به منظور هماهنگی و نظارت بر اجرای وظایف گفته شده است که ستاد براساس نیاز می تواند کارگروه کارشناسی از قبیل کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تنظیم کند اما به طور قطع گفته نشده که یکی از کارگروه ها، کارگروه مذکور باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتخاب رئیس برای کارگروهی که هنوز تنظیم نشده نباید صورت بگیرد، تصریح کرد: وقتی گفته می شود که ستاد براساس نیاز می تواند کارگروه تشکیل دهد، یعنی دست مجری برای تنظیم کارگروه باز است.

وی ادامه داد: در تبصره یک برای کارگروهی که هنوز تشکیل نشده رئیس تعیین کرده ایم و این در حالی است که این کار جزو وظایف ستاد است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اعطای مجوز برای تنظیم کارگروه به ستاد به دلیل تعیین رئیس برای آن نمی باشد، افزود: این کار یعنی دکمه را پیدا کنیم و برایش کت و شلوار بدوزیم که این با هیچ قانونی جور در نمی آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: تعیین رئیس برای کارگروهی که تشکیل نشده منافات با قانون نویسی داشته و منجر به این می شود که هر کسی که قانون را مطالعه می کند تفاسیر متفاوتی از آن داشته باشد.

لاریجانی در پاسخ به اخطار جهانگیرزاده گفت: ماده ۲۰۱ مذکور ربطی به موضوع مورد بحث نداشته و تذکر وارد نیست و همچنین شما می توانید با عنوان مخالف در این خصوص صحبت کنید./

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز